Godmorgon USA´s nya president!


USA´s nya president på semester med sina barn.

Idag vaknade jag till ett historiskt sms av min bästa vän Kjersti där det stod att Obama vunnit presidentvalet. Jag tycker att det är fantastiskt roligt att han vann och det är stort att en mann med afrikanskbakgrund ska leda USA !  :-) Sen verkar han så sympatisk också tycker jag och  "Förändring" & "Hopp" är två av hans ledord och de gillar jag.

En annan historisk sak på morgon var att jag vaknade FÖRE Johanna ! Gucci stod och klöste och klöste på golvet för han hade råkat missa sin toalett på slutet ;-) och då var kl. 06.40 vilket egentligen passade perfekt så när Johanna kom tassande kl. 07 så hittade hon mig i badrummet istället för i sängen :-)

    
Dagens cover på New York Post och en härlig födelsedagsbild av Obama med familj. Till sist en bild på USA´s nya president with family  då det var klart att han vunnit.


Det var många kändisar som profilierades ihop med Obama. Bl.a. Sarah Jessica Parker som t.o.m. jobbat extra för honom och här är en bild från då hela familjen gick för att lämna sina röster på honom.


Justin Timberlake & Jessica Biel fotograferade då de gick iväg för att rösa på Obama.

Nu ska vi göra oss klara för dagis här !

Önskar dig en fabulous dag ! :-) och med tanke på att Obama vann i natt så passar denna dagens:

"Nya steg gör nya spår."

Kram! ♥

P.S jag ser att ni efterfrågat Julkalender info. + det "hemma hos" reportage som var hos mig för några år sedan. Båda sakerna blir egna inlägg idag :-)

Kommentarer
Postat av: grombaben

Hei! Jeg lurer på en ting! Mener å huske at du har skrevet at en av dine leiligheter har vært portrettert i interiørblader. Kan ikke du fortelle litt om dette? Er særlig nysgjerrig på styling og slikt...



Ha en fin-fin iskald onsdag i Oslo!

Postat av: Anna

Hej där!

Satt igår kväll framför din blogg och kollade in din fina inredning samtdigt som det var valvaka...tycker det är mkt harmoniskt och väldigt fint hemma hos dig men saknar de andra rummen än kök,vardagsrum o Johannas söta rum? Jag behöver nämligen inspiration till mitt sovrum som är under renovering =)



Ha en mysig dag, tack för en väl updated blogg och fina bilder!

*kram Anna i Stockholm

2008-11-05 @ 09:42:44
Postat av: sandie

Obama verkar mänsklig och genuin! hoppas det blir bra nu! Han har en tuff tid framför sig...



KRAM På dig önskar dig o dn familj en mysig dag.



/Sandie

2008-11-05 @ 09:52:17
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Förändrig & Hopp låter toppen,hoppas på att detta blir bra för USA och världen nu!:)

2008-11-05 @ 10:26:48
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: annika

Ha en super dag!!

kram

2008-11-05 @ 10:28:49
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej AnnaStina,



Vill bara tacka för en underbar blogg, du ger så mycket kraft och energi! Önskar dig en riktigt härlig dag!

Hälsningar från ett Göteborg med strålande sol från en klarblå himmel



2008-11-05 @ 10:37:48
Postat av: Emma

Å jag tycker detta är så spännande. Det är verkligen fantastiskt att Obama vann!

2008-11-05 @ 10:58:36
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej! nä,nu har jag läst din blogg i någon månad o älskar den så himla mkt! du ger mig så mkt inspiration!!!

& ,jAAA! Helt fantastiskt att han vann!!!!

2008-11-05 @ 11:09:55
Postat av: Nelly

jag måste tipsa om adventskalendrar för vuxna. de finns på the body shop i prisklassen 800, 1000 & 1200. säljs redan på tbs i sverige. ligger uppe på hemsidan (.se) på fredag. : )



trevlig dag!



kram

2008-11-05 @ 11:42:14
URL: http://balladsoflife.blogspot.com
Postat av: Fredrik *Frisören

bra val.. Ha en nice dag!

2008-11-05 @ 12:23:26
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: jenilita

Det verkar vara en vättig man och jordnära familj, jag tror på en storförändring i världen tack vare honom.. eftersom jag bor några månader om året i usa så har man ju hört va befolkningen haft för åsikter och det sista dom ville ha va en ny bush så grattis obama, ha en bra dag

2008-11-05 @ 12:32:09
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Jenny

tyckte familjen var så otrolig fina när dom kom ut där och han hade vunnit!

2008-11-05 @ 12:39:22
URL: http://mynostalgia.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja nog känns han mänsklig och nu får vi hoppas på bättring !



En fråga ... den rosa vita tröjan du har från polarn och pyret till Johanna är det på upp till 2 årsavdelningen ? För jag kan ej finna den i 98 eller 104 som min dotter behöver ...



Ha en underbar dag !

2008-11-05 @ 12:50:46
URL: http://www.josefina82.bloggsida.se
Postat av: sandra&amanda

Jätte bra blogg ! :)Läser den varje dag !<3

2008-11-05 @ 13:00:21
URL: http://sandraochamanda.blogg.se/
Postat av: sandra&amanda

Jätte bra blogg ! :)Läser den varje dag !<3

2008-11-05 @ 13:00:35
URL: http://sandraochamanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vilken fin blogg du har!! Så mycket inspiration. Du verkar vara en stålkvinna. Hmm läste lite ska din man vara utan er i några månader eller åker ni tillsammans sen?? Till Thailand!! Och om han ska det hur står han ut utan er? Utan sin dotter? Och kvinna? //E

2008-11-05 @ 13:28:56
Postat av: Eva ~:cloudberrie:~

Håller med dig att det inger HOPP med den nya presidenten och att det var ett "rätt" val den här gången.



Vilken underbar blogg du har! Jag blev glad på en gång när den charmiga bg kom fram på PCn! Hit länkar jag gärna och återkommer för att li glad, om det är okej?



Kram från Eva

2008-11-05 @ 13:38:03
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/
Postat av: Sandra Tjulin

Ha en bra Onsdag :D

2008-11-05 @ 15:05:12
URL: http://sandratjulins.blogg.se/
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

Tusen TACK för alla fina kommentarer ! :) You make me happy ! :)





grombaben-

Vad kul att du önskar inspiration från mig! :) Jag lovar att fota och visa hemmahos reportaget imorgon :) Önskar dig en underbar torsdag! Kram! :)





Anna-

Tack för din trevliga kommentar ! :) Jag har visat bilder från vårt sovrum vid flera tillfällen men jag har slarvat och inte lagt in det under rätt kategori.. Lovar att fota på nytt och visa en dag snart. Måste bara städa lite först ;) Happy torsdag ! Kram :)





Lina-

Tusen tack snälla du ! Dina ord värmer :) Önskar dig en underbar torsdag! Kram :)



Diana-

TACK så jätte mycket för fina värmande ord ! :) Önskar dig en härlig torsdag. Kram ! :)





Jossan-

Johannas vita body från Polarn & Pyret har hon i size 92. Är osäker på om de går högre? Men hoppas det för de är ju så sköna för de små att ha mot kroppen :) Happy torsdag ! Kram :)





Anonym-

Ha,ha nej, han ska inte vara där utan oss i flera månader. Han är där i 14 dagar. TACK för fina ord. Kram ! :)





Eva-

Välkommen till Gizmolinas ! :) Självklart får du länka, det gör mig glad ! :) Happy torsdag ! Kram :)





Kramar till er ! :)

2008-11-06 @ 00:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91