Dagens tur down-town.


Steen & Ström = Oslos svar på NK. (men låååångt ifrån lika bra som sitt original, de kan egentligen inte ens jämföras tycker jag...). Min dagens: topp Splendid, stickad topp Bruuns Bazaar, jeans Forever 21, skor UGG´s & päls från H&M Trend.

Jag kände att det, trots allt, inte var p.g.a. gårdagens tur som Johanna var så hostig i gårkväll/natt SÅ - jag packade ner henne skönt i vagnen och hade nog bara gått 100 meter innan hon somnade sött :-)

När hon sov så passade jag  på att ta en tur down-town (vi tog t-banan ner, går super fort !) och jag valde att gå runt inne på Oslos svar på NK, Steen & Ström, eftersom det är varmt & skönt där inne för Johanna. Men en sak är säker: inget slår NK i Stockholm ! ;-)  Här finns i alla fall Filippa K, Bruuns Bazaar, Ralph Lauren, Polarn & Pyret m.fl. också min favorit butik: "Designers Woman" som har en mix av märken, tex: Acne, Hunky Dory, By Malene Birger, Alpaca Society m.fl.

 
Jag bad en mann fotografera mig utanför butiken...blev lite tokigt men det bjuder jag på ;-)  Och här ser ni juldekorationen över KarlJohan . Åååå vad det är härligt med JUL !! för det är såååå fint ute med alla ljusslingor etc.

Nu ska jag fixa middag till oss girls som är home alone och jag ser verkligen fram emot Bonde söker fru senare.

Önskar dig en mysig kväll !  :-)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag vill tacka dig för din underbara blogg,är mamma ledig och läser här varje dag!! blir alltid lika glad när du skrivit nya inlägg!

2008-11-26 @ 18:45:46
Postat av: Anna

Låter som en bra dag :)

Postat av: karin

åh,där ligger hon gott,ha en trevlig kväll

2008-11-26 @ 20:14:04
Postat av: Amy.C

Kolla gärna in min blogg om tomtedräkterna - det är super billigt. Altid kul att ge en tidig present till alla barnen^__^

2008-11-26 @ 20:22:49
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej på er underbara tjejer.

Hoppas att ni mår bra.Själv har dagen varit underbar med helt underbara barn på jobbet och glad personal.I morgon skall min docka till Hindås på utflyckt och dom skall åka budd dit och ha med sig matsäck jätte spänande tycker hon.Och på fredag blir det advents pynta här hemma längtar såååå.

Kram på er.

Madelene.

2008-11-26 @ 21:02:57
Postat av: Spiderchick

mysig kväll till dig me =)

2008-11-26 @ 21:04:42
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Kari

Åhh.. Vil til Oslo på shopping :o).. Skal plotte inn et storbybesøk før jul neste år, men er litt i tvil om jeg skal velge Oslo eller Stockholm... Eller kanskje jeg tar en fridag eller to på jobb, også blir det begge deler hihi.. Storby blir det iallefall :o)

2008-11-26 @ 21:17:00
URL: http://hestiaverden.blogg.no
Postat av: Isabella&Minnas pappa

Ni verkar ha haft en bra dag! Tittar alla på Bonde söker fru??

2008-11-26 @ 21:26:58
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: barnshoppingbloggen

Verkligen snygg vagn ni har skaffat! :)

2008-11-26 @ 21:30:44
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Nightlights UF

Hej gå gärna in på vår hemsida och tyck till om vårt företag! skulle verkligen uppskattas.

Mvh

Nightlights UF

2008-11-26 @ 21:49:20
URL: http://nightlightsuf.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej sötisar! Hoppas du fick se Bonde ikväll och att natten blir bra. Det är så jobbigt då man inte får sova. STOOOR KRAM till dig, en FAB MAMA!

2008-11-26 @ 22:03:11
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anna

Måste verkligen besöka Oslo snart. Har varit i Norge massor av gånger men aldrig i Oslo. Verkar vara en mysig stad.

2008-11-26 @ 22:07:47
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: yalda

Jag verkar vara ganska ensam om att INTE titta på bonde söker fru.. ha en mysig kväll ni med!

2008-11-26 @ 22:18:01
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: utan pengar

kul för er som har pengar köp......hoppas ni inte blir sjuk

2008-11-26 @ 22:19:32
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

TACK för era kommentarer ! :)





Lovisa-

Tusen tack snälla du ! Nu blev jag riktigt GLAD! :) Kram! :)





Madelene-

Så kul för Emma med utflykt! :) och jag önskar dig en super mysig fredag med adventspyntning. Kram! :)





Kari-

Du borde besöka både Oslo & Stockholm ! :) och om du inte varit i Stockholm så tycker jag att du ska prioritera den turen för Stockholm är en helt fantastisk by ! :) Kram :)





Isabella & Minnas pappa-

Svaret är JA! alla tittar :)





HAPPY weekend allihopa! Kramar! :)



2008-11-27 @ 23:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91