Girlie tårta & interiörbakelser!


Tårta ur ELLE.

Phuket kl. 19.30, tisdag kväll.

Helt otroligt - jag har lyckats bränna mig lite idag, efter  exakt 5 månader här nere hahaha :-) Hur det gick till? jo, jag tänkte att nu ska här pressas! när solen äntligen tittade fram efter flera dagar av regn men så fortsatte ju solen att lysa heeela dagen lång och på den vägen blev det ;-) Men det var så lite att det inte gör nåt, det är borta i morgon :-)

När jag låg där ute i solen och myste så hittade jag den här extremt coola tårtan!  Värsta "Barbie tårtan"! i senaste svensk ELLE. Visst är den läcker? passar ju perfekt på ett kalas för både stora & små tjejer :-)



Så här såg föresten Johannas tårta ut på hennes dop. Samma färg som inbjudningskorten och med både hjärtan & prinsessekronor på. Bagaren som gjorde den är hovleverantör och han gör de godaste tårtorna i Oslo! Hans konditori låg vägg i vägg med min butik.



De här söta bakelse sakerna från "Sprall" i Stockholm vore jätte söta på Johannas rum. Korgen till leksaker och puffen till att sitta och se på dvd på :-)

Oj, nu fick vi besök av våra trevliga grannar och nu ska vi helt spontant iväg på middag med dom.
Återkommer senare!

Njut kvällen!

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Vilken söt barbie-tårta! Jag äslkade Barbie när jag var liten så den hade verkligen passat på ett barnkalas hos mig! :)

Postat av: Madelene

Hej.

Har haft en dålig dag allt har bara gått i mot men så hämtade jag min underbara dotter hos dagmamman och hon säger mamma jag älskar dig och har saknat dig då blir man så glad att man får tårar i ögonen.Och sen gick jag in på din sida när jag kom hem och då blev jag glad igen.Har du tänkt på det jag skrev härom dagen om shoppa snygga linnen och kläningar till mig?(du har ju så bra smak)jag kannse ska be dig komma och inreda mitt och min mans sovrum +dotterns rum skall fixas till.....

Hoppas att du har en trevlig kväll Kram Madelene

2008-05-13 @ 15:07:44
Postat av: Ida

Hej igen AnnaStina!

Återigen,KUl att du hittar så mycket du tycker om på Sprall! Puffen och lekkorgen ifrån WINGREEN är vi agenter för i Scandinavien och än så länge ensamma om att ha till försäljning i Sverige:-)

I samma serie kommer ett underbart lektält! De måste du bara kolla in! Det ligger under tyghus tror jag!

Jajusste! Det var jag som mötte din vän Lotta på Sprall Sibylleg. Jätte tevlig! Vi pratade om dig och din fina blogg och evenuellt så har jag ett litet erbjudande till dig och din blogg till hösten. Men det är bättre om jag mailar dig när det är helt klart coh aktuellt!



TACK för dina fina ord om Sprall, jag kan inte ta åt mig så mycket av berömmet för jag har varit där i 6 mån. Inköpen som jag har gjort kommer först i höst! Så kolla in då;-) Men min "inköparkollega" är otroligt duktig och som du säger så har hon verkligen valt produkter med omsorg och byggt upp ett otroligt och unikt sortiment!



Oj,det här blev ett långt inlägg:-)Nu ska jag tillbaka till jobbet,



Hoppas du har det bra i solen!

2008-05-13 @ 15:51:18
URL: http://momieida.blogg.se/
Postat av: sofie

ge mig tårtorna och bakelserna! mumma:Dhihi

2008-05-13 @ 17:02:08
URL: http://thenoteboook.blogg.se/
Postat av: Renée

Shit vad gott med tårta! själv har jag suttit och mumsat i mig ca en påse chips under plugg-dagen. det var gott det också! ;) får nog bli lite träning ikväll. är du på? såg att skorna hade åkt fram! ;)

2008-05-13 @ 17:10:00
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för din inpirerade blogg. Det är så himl kul att läsa om ditt liv.=)

Jag håller på att planera dop för min lilla prinsessa och så såg jag bilder från johannas dop, jag har bakat cupcakes som du också hade..planerar att också ha prinsesstårta...men jag undrar om det bli lite lite..hade du några andra kakor eller bullar? tack ännu en gång för en insprerande blogg! Du verkar så underbart positiv av dig vilket också smittar av sig! Kul!

2008-05-13 @ 17:44:52
Postat av: Marias Kakburk

Det här inlägget föll mig precis i smaken (precis som de andra;) men eftersom bakning ligger mig varmt om hjärtat va de xtra kul:) Bordet med alla härligheter är verkligen fantastiskt och jag tycker att det är så det ska se ut när man bjuder, ett riktigt festbord:)

2008-05-13 @ 17:49:03
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Britt Sturestam

Gud, vad fint "dopbord". Du är makalös Anna-Stina.

Och du inspirerar mig hela tiden. Kram Britt

2008-05-13 @ 20:29:48
Postat av: Emma

Oj, det var en vacker doptårta må jag säga! Och väldigt stor också! /Emma

2008-05-14 @ 16:19:27
URL: http://systrarofsweden.blogg.se/
Postat av: Martina

Vilken fin tårta och alla dessa bakelser ser så inbjudande ut!

2008-05-14 @ 16:38:57
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91