Good night!


Oss på Patong Beach idag. Imorgon väljer vi en annan... ;-)

Phuket kl.01.25, natt mot fredag.

Nu ska ni få höra en BRA!! sak med Patong ! Jodå, det finns! ;-) Här kan man shoppa suuuper billiga cd´s och dvd´s på "secret rooms" och jag har ett favvo ställe som jag alltid besöker då jag är i Patong, det är det bästa!

Idag shoppade jag en hel "hög" med filmer som jag inte har en aning om när jag ska få tid att se för jag bloggar ju bara hela tiden ;-)  hihi.   Också köpte jag alla säsongerna av "Sex and the city" eftersom jag glömt mina hemma och SAKNAR Carrie & Co . Ett par cd´s blev det också för utan musik blir lite trist & tråkigt :-)

Så där hör ni: inget ont som inte har något gott med sig! ;-)

Jag måste föresten VARNA för en sak också... Köp INTE Hello Kitty saker i Patong! Jag gick i den "fällan" precis då kommit hit i december men den gör jag inte om för nu vet jag bättre. Nu har jag nämligen fått super koll på priserna här nere och en sak är säker: Patong är EXTREMT DYRT! Ett exempel: en söt Hello Kitty tallrik som jag betalt 45 bath för kostar 150 bath här (!!)

Också måste jag nämna en sak till: jag frågade om pris på en bikini, då lät det så här:

- 1.800 bath madame.
- No, no sir, to expensive. I know the price, I live here, I live in Chalong.
- Oh, you live in Chalong? Okej, 700 bath!
- No sir, to expensive...
- What you pay?
- Not more than 500 bath.
- OK!

Så vad ni än gör om ni ska resa hit: PRUTA!!! 

Nej, nu måste jag sluta skriva om allt som kanske är helt ointressant för er som inte har några planer om att resa hit ;-) Tror jag ska spara alla mina tips till en egen liten bok jag kanske ska skriva istället....  "Gizmolinas guide till Phuket" ? Man vet aldrig ... en dag kanske! :-)

Över till något helt annat istället:




Eva Longoria fick ju precis plats nr.7 på listan över världens vackraste så visst är det SKÖNT att se att även hon får dubbelhaka när hon fotograferas underifrån? hi hi ;-)  Skönt för oss "vanliga dödliga" att se att de egentligen är ganska lika oss.. :-)

Nu ska jag chocka er alla och faktiskt logga av och gå och sova! Före jag brukar vakna! för jag brukar ju inte vakna förren om ca 15 minuter.  Men först kanske jag ska titta i på era kommentarer och besvara dem....

Önskar Dig en mysig kväll så ses vi igen imorgon!

God natt & sov så gott! ♥

P.S tyvärr fanns det inte en enda snygg tunika i Patong så jag får söka vidare....!

Kommentarer
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Oj! Det låter verkligen som om de försöker lura av turister för mycket pengar. Tur att du har koll! :)

Postat av: AnnaStina

Sara-

Det kan man lugt säga att de gör! för en bikini för 1800 bath är ju EGENTLIGEN billigt om man jämför med hemma, och sånt har de koll på, så de försöker.. Kram! :)

2008-05-01 @ 21:16:02
Postat av: Caroline

åjaa!

en gizmolina-guide til phuket er perfekt!

jeg skal til phuket i oktober,så dette er jo supernyttig!da har jeg noe jeg kan kose meg med å lese frem til reisen!



du har akkurat den stilen jeg liker,så JA JA JA!skriv i vei!



trenger butikktips(særlig klær,accessoirer og interiør ;) ),strandtips og restauranttips.



Jeg skal bo i patong,så gjerne litt tips derfra også ;)

2008-05-01 @ 21:17:21
Postat av: AnnaStina

Caroline-

Vad glad jag blev av din kommentar nu. TACK! snälla :) Jag är faktiskt riktigt sugen på att skriva en sån guide så vi får väl se ;) De guider som finns hit tycker jag nämligen är så dåliga och det är svårt att veta var man ska hitta "de rätta" tipsen och hur trovärdiga de är? för oftast är det ju bara köpta annonser allt man ser.. Så vi får väl se..! ;) Vad KUL att du ska resa hit för här är paradiset! Du kan verkligen se fram emot resan. Kram! :)

2008-05-01 @ 21:28:28
Postat av: sofia

Oj vad skönt det ser ut att vara ! :)



kika in min blogg

2008-05-01 @ 21:35:53
URL: http://lillfjun.blogg.se/
Postat av: Helena

vilken härlig bild!!

2008-05-01 @ 22:36:45
URL: http://anelehs.blogg.se/
Postat av: BloggOmDig

Hej! Gillar din blogg!



Vi är tre tjejer som precis har börjat blogga. Vi är annonyma p.g.a att vi håller på med lite test på folk i vår närhet och försöker provosera för att starta diskussioner.

Vi skulle verkligen uppsakatta om du ville besöka våran blogg www.tjugofemtiofyra.blogg.se.



Vi tror verkligen på våran blogg och har extremt kul på vägen, och vill dela med oss av detta.

Det skulle vara kul om vi fick ett mail/besök/kommentar av dig och fick höra din åsikt om bloggen.



Det finns just nu ett "Förhållandetest" som vi följer upp, gå in och läs, vi testar gränserna!



MVH Ria, Rakel & Klara

2008-05-01 @ 23:54:35
URL: http://tjugofemtiofyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91