Där var vi och här är vi!


I love Phuket! :-)

Phuket, resorten, onsdag kväll kl. 02.30

Kom på att det kanske kan vara kul för er att se var vi var och var vi bor?! :-)

Vi var alltså på "Sunwing Resort & Spa" som är tydligt utmärkt på kartan och vi bor i den delen av Phuket där jag har ritat ett rosa hjärta, nämligen i närheten av "Wat Chalong" som är ett väldigt känt tempel här i Phuket. Så alltid när jag tex tar en taxi och ska beskriva var vi bor, eller någon frågar var vi bor?  så säger jag "close to Wat Chalong" för då vet alla :-)

Avståndet mellan där vi bor och Sunwing var "30 min med taxi" den dagen vi åkte dit, och "45 min -1 time med taxi" idag då vi åkte hem. Allt beror på trafik och väder för i söndags var det ingen trafik och idag ÖS regnade det då vi reste = traffic jam.

Som ni ser så bor vi "på andra sidan" av ön där det inte är några kända turistorter och det är riktigt skönt för för det första så är det mycket billigare här för det är här Thai bor, och för det andra så väljer vi själva när vi vill uppsöka alla "turistställen".

Men - just nu önskar jag att vi bodde kvar på Sunwing några dagar till för där var det bara helt FAB.! :-)  så vi får väl se... kanske åker vi upp en sväng till före vi reser hem? om inte annat så i alla fall över en dag... :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

jag saknar thailand och phuket när jag läser din blogg :) Tur att du kan ge små glimtar därifrån

Postat av: Madelene

Hej.

Hoppas att ni har haft en härlig mini semster på sunwing resort. Själv kan jag inte tänka mig att åka till några anndra hotell sen jag fick barn både jag och min man,dotter bara älskar det. Hur går det med tävlingen?(hoppas på att vinna)Men tavlan du vissade härom dagen vad kan man köpa den???? Jag och min lilla familj har varit lediga i dag och njutit av det finna vädret. Vad skall ni göra den 17 Maj? Hoppas att ni har det jätte bra många KRAMR Madelene.

2008-05-07 @ 22:05:21
Postat av: AnnaStina

Linda-

Jag förstår att du saknar Thailand för här är fantastisk! Kram :)





Madeleine-

Nej, det kan inte finns ett bättre ställe att semestra på än Sunwing då man har barn. Det är perfekt! :) Jag bara älskar deras koncept! Jag ska presentera vinnaren i tävlingen imorgon, har inte fått tiden att räcka till på "semestern".. Låter härligt med en ledig dag! :) Vi har inte hunnit tänka på 17:e maj så vi får väl se.. Ska checka upp om det är något norskt firande här i Phuket :) Nu ska jag hoppa i säng här för klockan är galet mycket ;) Och just ja - tavlan. Du kan gå in på Google och skriva in konstnärens namn så finner du info.! Jag har köpt alla hennes tavlor i Oslo och jag vet faktiskt inte om de säljs i Sverige? Kram! :)

2008-05-07 @ 22:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91