Dagens interiörinspirasjon!


Det här är mina absoluta favorit blommot på våren & sommaren! Jag har alltid sånna i alla fönster hemma så när vi kommer hem till Oslo ska jag gå och shoppa a.s.a.p! :-)

Phuket, resorten, torsdag kl. 15.15, +31 grader och en mix av sol  & moln.

Oj, precis då jag skulle börja skriva det här inlägget vaknade Johanna och nu dansar hon till "Lollo & Bernie" musiken igen :-) Jag kommer att kunna de här sångerna i sömnen om en stund ;-)

Jag kom att tänka på att 17:e maj närmar sig med stormsteg och i Norge så innebär det att ALLA fixar till sin balkong /terrass/ veranda/ hage etc. för den dagen ska blommorna och utemöblerna vara på plats och gräsmattan ska vara nyklippt och fin! 

Så därför passar det ju bra med lite "uteplatsinspiration"! :-) 

         
 Den här stolen från R.O.O.M. är den snyggaste jag vet och den dagen jag har en större uteplats så kommer det att stå en sån här på den och den här söta trädgårdsgrodan skulle jag springa till Åhlens och köpa om jag hade en trädgård :-)

Och så här såg jag föresten ut för bra precis 1 år sedan då jag själv gjorde fint inför 17:e maj:


Jag har haft 2 olivträd på balkongen senaste åren och jag tycker att det är SÅ fint!

Nu ska vi girls göra oss klara här och sen åka iväg en sväng om hjärtat klarar att slita sig från sitt lilla minidisco ;-)

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: monika

Men, va skönt at bo i thailand ett tag!!Ibland behövs det en paus.

Postat av: Miss Blue

Fint! Blommor gör stor skillnad hemma!

2008-05-08 @ 11:15:53
URL: http://sweetmsblue.blogspot.com
Postat av: josefine

En sån groda har jag i rosa :) puss!

2008-05-08 @ 11:47:04
URL: http://prinsessans.blogg.se/
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Jättefin stol! Jag och sambon har varken balkong eller uteplats men just nu letar vi hus/radhus och då är altan ett måste! Vill ha massvis av fina blommor och härliga utemöbler.

2008-05-08 @ 11:48:42
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Nettisen

Jag har hela trädgården full av såna där pelargoner i rosa & vitt.. Dom är otroligt lättskötta och tacksamma, dock gillar dom inte regn. Så förra sommaren när det fullkomligt öste ner här hemma i Svedala så såg dom inte så roliga ut...

Kram från Nettisens

2008-05-08 @ 12:43:00
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: Nettisen

Jag har hela trädgården full av sådana pelargoner, rosa & vita. Dom är så tacksamma och lättskötta, dock gillar dom inte regn och förra året då det regnade hela sommaren här hemma i Svedala såg dom inte så roliga ut.

Kramisar från Nettisen

2008-05-08 @ 12:45:20
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hej.

Har pricis kommit hem från jobbet varit och hämtat min lilla docka hos dagmamman.Så nu skall vi gå ut på altanen och njuta av det finna vädret. Om du vill ha litte tidningar der skickat så säg till jag har litte gott och blandat här hemma? Nä nu skall jag ut i solen.Ha det så jätte bra kram Madelene(från Landvetter)

2008-05-08 @ 14:26:28
Postat av: Elin

Så himla skoj att fixa =P

2008-05-08 @ 14:49:59
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Bibbilina

Känner mig lite smått tjatig men du skulle ju berätta om Johannas namn nån gång är lite nyfiken på det. Ha det gott!!

2008-05-08 @ 16:35:48
Postat av: Jessica

Å vad jag blir sugen på att skaffa olivträd till min balkong! Är de lätta att sköta?

2008-05-08 @ 21:29:01
URL: http://invitedtojessica.blogspot.com
Postat av: AnnaStina

Monica-

Ja, det är underbart! och den här pausen behövde jag och min lilla familj. Kram! :)





Miss Blue-

Blommor är "pricken över i" i ett hem! Kram :)





Josefine-

Jag tror du menar ditt ljus, hihi ;) för den här finns bara i vitt. puss! :)





Sara-

Ja, den här stolen är den finaste! :) Lycka till med hus sökande! Kram :)







Nettisen-

Åååå din trädgård låter underbar! :) de är ju bara de FINASTE blommorna! Håller tummarna för bättre väder den här sommaren. Kram! :)







Madelene-

Å vad fint det låter att säga "min docka", tror jag ska börja kalla Johanna det också :) Du är enormt SNÄLL som erbjuder dig att posta tidningar till mig men portot hit är så dyrt att jag inte kan tacka ja till det.. Men kanske jag kan sätta in pengar på ditt konto? :) TACK i alla fall för omtanken! Kram! :)





Elin-

Det är underbart att göra vårfint både ute & inne! :) Kram







Bibbilina-

Alltså jag har såå dåligt minne.. SJÄLVKLART ska jag berätta om Johannas namn! BRA du påminde mig! :) Har skrivit upp det på min "att göra" lista till imorgon ;) Kram! :)





Jessica-

Du ska absolut köpa olivträd! :) De är de finaste!! Om de får lagom med sol och värme och vattnas ofta så mår de jätte bra men de kräver en del omsorg. Men det är värt det för som sagt - FINA är dom! :) Kram! :)

2008-05-08 @ 22:53:59
Postat av: Martina

Visst är grodan söt, en sådan står snällt på min trappa! Härlig blogg du har, skön blandning!

2008-05-09 @ 19:34:04
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91