"Phuket Country Home" calling!

168397-2336
Den taxi chaufför som körde oss hem i kväll sa att det område där vi bor kallas "Phuket country home"! det hade vi ingen aning om? så vi bor med andra ord "på landet"! ;-)  Johanna leker med den telefon vi fick installerad i lägenheten idag så nu kära familj & vänner ska ni få ett till tfn nr till oss ;-)

Phuket kl. 22.20 söndag 13:e januari

Hej alla härliga!

Änligen dags att blogga lite igen :-) Det känns så tråkigt att blogga utan bilder så det är därför jag inte bloggat på en stund. Jag LÄNGTAR till de fixat hastigheten på internet här på vår resort för som det är just nu kan jag som sagt inte lasta ner bilder.

Så - idag hade jag med mig min pc i beachväskan. Men vad händer? Jo, internet var så klart lite "på & av" på den resorten vi besökte precis då så jag lyckades bara fixa 4 bilder på 1 time (!).... Men 4 är ju bättre än inga alls! :-)

Nu sover mitt hjärta sött och jag har precis duschat av mig sanden från stranden. Vi har haft en underbar dag som jag berättar mer om snart, men först ska jag blogga om gårdagen så att allt hamnar i rätt ordning också ska jag ge er dagens som jag tycker är riktigt bra:

"Var mot andra som du önskar att de ska vara mot dig."
/Ur "en härlig bok".

Dagens citat stämmer så bra in på människorna här i Thailand för de lever ju efter precis det ordspråket och de varken skäller ut varandra eller behandlar någon illa, istället ler de och är glada mot alla de möter och de får leenden tillbaka :-)

Le och var glad och njut livet! :-)

Kommentarer
Postat av: Satu

Oj. Vad jobbigt när det segar.. man blir så otålig!
Undrar om du kollat av din mail?
Kram

Postat av: Satu

Hej igen!
Jag vet inte om du läser igenom kommentarerna,men jag läste igenom din blogg häromdagen från början. Jag såg då en nakenbild på Johanna i ett inlägg i början jan 2007.Jag kommenterade det i det inlägget och tänkte att du säkert tar baort den då. Men inget har hänt,och jag har även mailat dig om nakenbilden för 2 dar sedan,men bilden finns ju fortarande kvar..?
Så jag nämner det här nu igen..i hopp om att du läser den här kommentaren och tar bort nakenbilden
för din dotters skull,så den inte hamnar i orätta händer. Det finns mkt sjukt folk!

Mvh igen Satu

2008-01-13 @ 15:52:31
URL: http://satuelisa.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Hej Satu!
Jodå, jag läser alltid alla kommentarer och jag checkar mejl men eftersom internet inte fungerar som det ska här där vi bor så hinner / kan jag inte besvara allt jag önskar. Och mejlen checkar jag bara då & då men jag har fått ditt. Tack! :) Jag är imponerad över ditt engagemang och jag har nu tagit bort bilden på Johanna. Här är klockan så mycket nu att det är dags att hoppa i säng så jag önskar dig en mysig söndag kväll! Kram :)

2008-01-13 @ 17:18:19
Postat av: MiaMaria

I LOVE "en härlig bok"...fyller också i den varje dag
Mktmkt bra för själen och tanken!

2008-01-13 @ 18:49:57
Postat av: Princess Jessica

Vännen,
Jag bara älskar det citatet !
Härligt att höra att ni hade en mysig dag i djurparken.
Hoppas Johanna är piggare nu ?
Min lilla sessa har haft feber idag så vi har varit inne och myst och vilat hela dagen.
Önskar dig en härlig dag !
Krameli kram :)

2008-01-13 @ 18:53:32
Postat av: Princess Jessica

Vännen,
Jag bara älskar det citatet !
Härligt att höra att ni hade en mysig dag i djurparken.
Hoppas Johanna är piggare nu ?
Min lilla sessa har haft feber idag så vi har varit inne och myst och vilat hela dagen.
Önskar dig en härlig dag !
Krameli kram :)

2008-01-13 @ 18:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91