Kväll i Phuket.

168397-2311
Här är vi på väg ut till en taxi igår kväll. Vi åkte och åt jätte god middag inne i Kata. Johanna busar med sin napp / smokk på bilden så därför blev hon lite suddig... Om ni tittar på min vänster skulder så kan ni se min första "bikinirand". Svag, men dock!  ;-)

Phuket kl. 20.45, torsdag kväll.

Nu är klockan 20.30 här i Phuket och mitt hjärta somnade sött redan för 1 time sedan och JIG är iväg på ett möte så jag lyssnar på skön "Café del Mar" cd (perfekt soft musik), dricker ett glas vitt och tar "sats" för att packa upp dagens shopping + städa till lite här hemma.

Idag åkte jag och Johanna från resorten kl.12 med vår söta chaufför och sen gjorde vi hur många stopp som helst...  Första stopp var Central Festival och där sov Johanna gott i vagnen inne i svala shoppingmallen vilket passade perfekt för då passade jag på att göra lite shopping av svenska bullar (!), badblöjor och annat "must have" innan hon vaknade.

Resten av eftermiddagen bjöd på interiörbutiker: Index, en underbar butik på Tesco / Lotus där jag bl.a. beställt lampor till badrummet, SB Design Square, en ny favvo butik: "Inter Craft" och till sist orkidé shopping.

Jag ska försöka lasta ner bilder från dagen nu så att jag kan visa er och då ska jag berätta mer om interiörbutikerna! :-)

Klockan 17 var vi hemma igen och då gick vi raka vägen till poolen så att hjärtat fick svalka sig för idag har det varit VARMT, +34 grader i skuggan (!) och knall sol. Då är det lovely att ha en stor pool rakt utanför dörren! :-)

Nej, nu ska jag som sagt lasta ner bilder, packa upp shopping, städa till lite också viktigast av allt: innan jag lägger mig ska jag informera om vem som vunnit almanackan! ska köra utlottningen så fort JIG kommer hem och kan hjälpa mig :-)

Njut dagen ni som har flera timmar kvar! ♥

Kommentarer
Postat av: J

Följer din blogg dagligen och avundas. Sverige är grått och trist och din blogg piggar verkligen upp.

Tack för din fina blogg, den är perfekt för ett vinterdeppigt Svergie :)

Postat av: Lea

En hyfsat varm hälsning från norrbotten 1,5 minus!!!
Vi går mot ljusare tider, jag längtar till våren här uppe, få ligga i en snödriva och sola!!!
Varma svala hälsningar.

2008-01-10 @ 14:01:55
Postat av: AnnaStina

J-
Ååå vad det är mysigt att titta in på bloggen och hitta kommentarer! TACK! snälla du för att du skriver så fint till mig :) Du lyser upp mörket här i Phuket! Kram! :) P.S du får tänka på att tiden går FORT, snart har även Sverige sommar! ;)

Lea-
Tack snälla du för din kommentar! :) som jag skrev ovan så känns det jätte mysigt med kommentarer jag kan sitta och besvara nu då jag ÄNTLIGEN har nett uppe och går i lägenheten. :) 1,5 minus låter ju faktiskt ganska varmt för att vara Norrbotten! så NJUT! :) och ingenstans blir man ju så brun som i en snödriva! ;)
Kram! :)

2008-01-10 @ 14:11:31
Postat av: Morrfan

Hej. Tack för en bra blogg. Du jag tänkte höra, det där shoppningcentret du brukar åka till verkar nice. Vi ska till thailand snart och resa runt. Tänkte kanske planera in några dagar i Phuket och se det där centret. Men var bor man lämpligast? I vilket område i Phuket alltså, om man ska ha nära dit?

2008-01-10 @ 14:15:25
Postat av: AnnaStina

Morrfan-
"Central Festival" ligger precis i utkanten av Phuket town. Jag älskar Kata Noi beach så mitt tips är att ni bor i Kata eller Kata Noi :) Urvalet är större i Kata. I Kata Noi kan jag varmt rekommendera "Katathani Resort" där jag själv bott ett par gånger. Det är underbart! :) Vad underbart det låter med en runtresa i Thailand. TREVLIG RESA! Kram :)

2008-01-10 @ 14:25:29
Postat av: Carro

Ser otroligt härligt ut! Har blivit så inspirerad av dig att vi har bokat en resa till thailand nästa jul, Längtar!

2008-01-10 @ 15:18:11
Postat av: Maria

Ja man drömmer sig bort och önskar att man var i Thailnad med när man följer din blogg. Måste bara fråga- JIG är det en förtkortning? isf av vad? Nyfiken...

Kram

2008-01-10 @ 15:29:12
Postat av: Marie

Tack för senast får jag väl säga först. Det var jättetrevligt att träffa dig o din familj igår. Med teknikens under sitter jag och surfar på mobilen. Barnen är precis nattade efter en sen kväll på Central Festival där tydligen du också varit idag. Måste bara tipsa dig om barnavd. en trappa ner i det stora varuhuset där det var rea. Hittade hur mycket söta Hello kitty kläder till Beatrice som helst. Tur att hon är lika förtjust i "katt" som sin mamma. God natt från Bang Tao Bay

2008-01-10 @ 16:19:55
Postat av: Linda

Du gör oss ju som sagt inte så lite avis med din "lovely" blogg =) Måste bara fråga om ni befinner er på ren semester eller om din man jobbar? Du har nämt nåra ggr att han är på "möten" och dylikt. Ur ekonomisk synvinkel så kan det ju inte va billigt att ha 2 lägenheter och enbart ´´semestra´´ på obestämd tid...

2008-01-10 @ 16:46:55
Postat av: Life of Frida

Låter som ni har det helt underbart där nere. Njut av varje sekund och ta hand om varandra. Njut lite för mig med ;) Längtar tillbaka så jag går under här hemma i rugget snart. Keep up the good work!

2008-01-10 @ 16:51:32
URL: http://tgif.blogg.se
Postat av: lilla anna

Alltid lika roligt att knäppa på datorn och hitta uppdateringar från landet långt borta... tänk vad det hade varit skönt med lite värme nu :) Kram

2008-01-10 @ 17:00:10
URL: http://anapanasiti.blogg.se
Postat av: Emma

Ett glas vin, soft musik och ljummen kväll låter inte illa! Jag vill också ha det så! /Emma

2008-01-10 @ 21:48:24
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91