Interiör shopping i Thailand tar tid!

168397-2294
Här är vi på shopping på "Index" i lördags (efter att jag bloggat). Vi har precis köpt ett litet skrivbord och här skrivs det papper och Johanna myser med personalen.

Man ska verkligen ha gott om tid när man ska på shopping här! :-)

För det första så är det bara 1 på kanske 30 som kan engelska vilket gör att om jag frågar en i personalen om något och denna inte kan engelska så får man vänta på att denna person hämtar en kollega som kan. Sen kanske min fråga gör att den personen inte kan svara (händer ofta!) och då hämtar den en 3:e person. Då kanske man kommer till avslut och vill betala.

Då har inte den personen befogenheter att ta betalt för det har bara den som är "cashier" så - då får man gå till en "cashier" där det oftast är kö också får man betala efter att de fyllt i massa papier.

Så - de dagar vi har shoppingdagar här så kan jag säga så mycket som att "då går den dagen" ;-) idag är det tex en sån dag. När vi ska åka härifrån så ska vi iväg och shoppa och då vet vi att vi inte kommer hem förren runt 18-19.

En super bra sak mitt i allt detta är att personalen överallt vart vi än kommer ÄLSKAR Johanna. De tar på henne, håller i henne, går iväg med henne och busar med henne. Ofta står kanske 5 personal och gullar med henne också jämför de färgen på hennes armar och sina egna också håller de på att skratta ihjäl sig :-)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det fantastiska du skriver om att alla thailändare tar hand om barnen. Jag och min sessa brukar äta sushi på en asiatisk restaurang i närheten och de är helt fantastiska och att jag kommer tillbaka dit beorr på att det är underbart att äta lunch i lugn och ro, bläddra i blader mm. De tar totalt hand om henne, busar och TAR sig tid, det är fantastiskt, vilket annat matställe i Sverige gör det om inte en asiatisk krog? ;)

2008-01-08 @ 09:57:24
Postat av: Nettis

Jo du det är klart att dom gosar med lilla Johanna hon är ju såååå söt. Mina 2 äldsta tjejer var i Thailand över jul & nyår och dom sa också att alla ville ta på dom och känna på deras ljusa hår.
Kramisar //Nettisen

2008-01-08 @ 11:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91