Glass är gott!

168397-2365
Här mumsar hjärtat på sin dessert på Sunwing Resorten i onsdags, en Cornetto, hennes favvis :-)

Phuket kl. 01.00, natt mellan fredag & lördag.

Nu sitter jag här helt nyvaken och skriver. Hjärtat vakande till för några timmar sedan och då jag gick in till henne för att pussa henne på pannan så att hon kunde somna om igen så slutade det med att jag somnade lika fort som henne ;-) så jag vaknade nyss av att JIG väckte mig.

Jag påbörjade nedlastningen av en bild för flera timmar sedan och ser att det faktiskt fungerade till slut! :-) Bilden på hjärtat är från lunchen på Sunwing i onsdags.

Vi tog en taxi upp dit (tar ca 45-50 min) och myste med Marie & Co några timmar. Jag  & Marie hade massa girltalk och kidsen lekte vid poolkanten (Maries yngsta dotter är 2 år) och i "Minilandet" och sen åt vi jätte god lunch innan vi åkte hem igen. Det var en helt perfekt eftermiddag och jag är som sagt väldigt glad över att jag träffat Marie :-) Tyvärr reste de hem till Sverige idag så jag önskar dem en trevlig hemresa och hoppas att vi får möjlighet att mötas snart igen...! :-)

I skrivande stund är det fredag, eller ja, egentligen lördag...  , och dagen idag blev precis lika varm och härlig som alla andra dagar. Jag tror faktiskt att jag inbillade mig den där svalare luften ;-)

Vi startade vår shoppingtur med att åka till "Evason" (den resort där vi bodde då vi kom ner i december) och shoppa några saker i deras butik (visar senare!), sedan åkte vi till min nya favvo butik "Intercraft" för att beställa några interiörsaker (jag säger vad jag önskar, visar skisser, och han tillverkar) innan vi stoppade på "Island Furniture". Då vi kommer dit visar det sig att sänghimmeln jag beställt ligger klar på en bil för utkörning så den kommer imorgon bitti :-)

Turen avslutades med ytterligare en interiörbutik och sedan matshopping på "Tops" (Central Festival) innan vi åkte hem igen och jag nattade hjärtat runt kl. 20.30.

Nu är jag så trött att jag måste dyka i säng. Det blir extra skönt att sova i natt för jag bytte sängkläder idag :-)

Till sist: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN sötaste prins Vincent! :-) Johanna skickar massor med pussar och kramar och vi hoppas att du får en jätte kul dag imorgon!

God natt & sov gott kära läsare! ♥

Kommentarer
Postat av: greendaygirl

ååh så gott! Jag älskar glass!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91