Godmorgon soliga lordag!


168397-2420
Nar Johanna har pa sig sin UVdrakt sa slipper jag vara orolig for att hon ska branna sig. Och visst ar det otroligt att den inte ar rosa?!? ;-) det beror pa att det ar min mamma som shoppat den, hon alskar rott ;-) (ocksa fanns den inte i rosa, hon sokte sa klart...)  Pa bilden badar vi i poolen for nagra dagar sedan. Vissa dagar ar det massa folk i poolen, andra ar vi sjalva.

Phuket kl. 10.55, lordag fm..

LYCKA, LYCKA, LYCKA!!!!!!!

blogg.se fungerar ANTLIGEN! och Johanna sover brevid mig i vagnen har pa internetcafet ! :-) sa nu ska har bloggas och det ar bast jag skyndar pa sa att jag hinner se vem som ska bli den lyckliga vinnaren av klanningen ocksa! :-)

Idag vaknade Johanna redan kl. 7 och det ar bara helt underbart att ga ut pa balkongen da och veta att det ar precis lika soligt och varmt som alla andra dagar :-) Och det ar sa mysigt att Johanna gar raka vagen till balkongdorren fran sangen pa morgonen. Hon tycker att det ar sa kul att titta pa alla tradgardsarbetare och poolkillarna m.fl. som ar igang och jobbar tidigt pa dagarna.  Som den desperate houswive jag ar om dagen sa har jag sa klart tittat om det finns nagra snygga tradgardsmastare att vila ognen pa? men ickesanicke ;-) Och min JIG tycker att det kanns tryckt och bra nu da han ar langt ifran oss :-)

Jag kannar mig sa nojd for jag har tagit med mig min bok med citat idag sa varsagoda har kommer dagens:

"Alla manniskor ler pa samma sprak."
Ur "En harlig bok".

Och det ar sa sant som det ar sagt! speciellt har i Thailand! :-) ALLA ler och ar glada och trevliga och det forgyller verkligen dagarna! :-) Och de flesta forstar inte sa bra engelska har och pratar knappt nagon engelska heller sa oftast far man bara le och kora lite teckensprak ocksa blir allt bra till slut i alla fall :-)

Njut dagen & ta tillvara helgen!!

Kommentarer
Postat av: niccan

Hihi, UV-dräkt! Fantastiskt! :D

2008-02-09 @ 12:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91