Godmorgon 2:a advent !


Så här ser det ut hyllan på öppnaspisen i vardagsrummet / stuen. Huset kommer från Walther & Co (finns hos Bolina i Stabekk) och den söta ängeln är flera år gammal från Sia (sålde den i min butik). De röd/vit rutiga banden har jag köpt hos Panduro Hobby.

Jag är så glad över att jag gick och la mig och sov inne hos Johanna i natt för det gjorde att jag slapp springa fram & tillbaka genom lägenheten varje gång hon vaknat och önskat vatten. Så natten blev så bra som den kunde bli under omständigheterna :-) 

När Johanna vaknade runt 08.30 så steg vi upp och nu sitter hon och tittar på favoriten "Lotta" och jag har på Nyhetsmorgon på TV4 här inne på köket där jag sitter och bloggar . Tilde de Paula är verkligen duktig tycker jag .

 
En inte helt frisk Johanna morgonmyser i fåtöljen framför Lotta på Bråkmakargatan i sin sköna body från Polarn & Pyret och fina klänning från How to kiss a frog.  Adventsstjärnan kommer från Men at work.

Jag ska hoppa i duschen nu innan jag dukar fram mysig adventsfrukost och tänk- det är redan 2:a advent idag ! Julafton närmar sig med stormsteg och idag är det första söndagen som många butiker har söndagsöppet här i Oslo för till skillnad mot i Sverige så är alla butiker i vanliga fall stängda på söndagar i Norge. Det är t.o.m. olagligt att ha öppet .

Jag önskar dig en fantastisk söndag fylld av adventsmys med familj & vänner och här kommer dagens:

"Ingenting är omöjligt."

Å, nu ser jag att mitt hjärta har somnat  i fåtöljen. Så SKÖNT för henne ! :-)

Kram ! ♥

P.S missa inte  TÄVLINGEN  !

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är väldigt mycket som är olagligt i Norge tycker jag :P

Postat av: Linda

Vilken vacker stjärna! Det såg riktigt mysigt ut i fåtöljen!

2008-12-07 @ 11:02:28
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Trevlig 2:a advent på er. Hemma hos oss är det jag som haft magsjuka i helgen :-(. Får hoppas att lillsessan klarar sig. Tack för en fin blogg. Skulle bli uppriktigt ledsen om du slutade! Hoppas att Johanna snart mår bättre. Jag ska till Stockholm nästa helg och undrar om du vet var man kan köpa den stjärnan från Men at work där?

Kram

2008-12-07 @ 11:08:36
Postat av: Mina

Haha, apropos ulovlig:

Jeg jobber i en matbutikk, og igår kom det stormende inn en svenske som ropte:

"Är det sant att det är olagligt att sälja öl i Norge??!"

Jeg måtte le litt og forklarte han at det er lov fram til kl. 20 på hverdager og 18 på lørdager. Tydeligvis ikke sånn det er i Sverige, men jeg syns ikke det er så gal regel tross alt. Og når det gjelder søndagsåpent synes jeg det er bra at vi fortsatt kan ha én dag i uken som ikke dreier seg om å handle, men gjøre andre ting istedet! :)



Håper alle har en flott søndag uansett, og klem til du som lager så super blogg! =)

2008-12-07 @ 11:31:47
URL: http://minasunivers.blogspot.com
Postat av: cecilia

Gud så fina bilder ;* jag älskar att läsa din blogg, det står alltid nya saker i den. jag håller med dej "ingenting är omöjligt" haha



Kolla gärna in min blogg http://ceciliaprecious.blogg.se



Kram Cecilia Nilsson

2008-12-07 @ 12:04:49
URL: http://ceciliaprecious.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hoppas lilla Johanna kryar på sig och att Ni får en mysig andra advent.

Hon är så söt där hon sitter i fåtöljen=)

KRAM

2008-12-07 @ 12:53:39
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anneli

du skriver alltid på köket och på vardagsrummet. e det norska? för det heter ju i på svenska...Trevlig söndag !!! :)

2008-12-07 @ 12:58:23
Postat av: Fredrik *Frisören

super härliga bilder.. ha en nice söndag!

2008-12-07 @ 13:01:21
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Malin. Eklund

Hoppas lillgumman piggnar på sig, så sött hon är när hon sitter och kollar på tv.



kramar på er båda

2008-12-07 @ 14:35:10
URL: http://sollefteatjejen.blogspot.com
Postat av: Kari

Så synd at Johanna er syk igjen. Håper hun blir frisk i rekordfart!!!

Ang forskjellen på Norge og Sverige ang. alkoholsalg..

Jeg er oprinnelig fra Nord-Norge, og når vi skal til mitt hjemsted på besøk, kjører vi av og til nordover gjennom Sverige. For noen år siden, da barna var ca 2 og ca 10 år gamle, var vi på vei hjem og overnattet i Boden. På kvelden ble vi sugne på pizza, og kjøpte take-away med drikke. Pizzaen var nydelig, og vi spiste og drakk godt, alle sammen. Da vi dagen etter nærmet oss grensen, skulle jeg sjekke om det var retur-pant på Cider-flaskene, og først da oppdaget jeg at det var ALKOHOL i Cideren!!!! Ikke rart at våre barn hadde vært fnisete og happy kvelden før. De hadde selvfølgelig også drukket cider. I Norge var det mye strengere og mye bedre merking av alkohol. Samtidig hadde vi en type leskedrikk - uten alkohol - som het "Cider"

Vi har hatt mye moro av det senere, men den gangen følte jeg meg selvfølgelig som verdens værste mamma som hadde gitt sine barn alkohol!!! Jeg tror egentlig ikke jeg har kommet over sjokket enda :o),

(og heretter leses varedeklarasjonen NØYE på alt i Sverige..tom på melkekartongen!!)

Håper alle får en nydelig 2. advent...

-klem-

2008-12-07 @ 15:36:34
URL: http://hestiaverden.blogg.no
Postat av: annika

Va mysigt ni har det !! Skulle verkligen också vilja ha ett sånt där hus dom e så fiiiina! Va hon myser lill gumman i all råsa prakt hoppas bara hon blir bättre snart!:)

2008-12-07 @ 23:34:57
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91