Fantastiska vänner i fantastiska Stockholm!


I lördags mötte jag upp min underbara vän Camilla för en lunch på mitt favorit ställe: "Sturehof" och där stod vi under tak - när regnet öste ner - och såg "Pride-tåget" på avstånd och drack ett glas vitt.  Och plötsligt tittade min älskade galavän Jonas förbi med sin proffsiga kamera på väg ut för att fota paraden. Jag lärde känna både Jonas (anstälde honom för "100 år sedan" på Filmstaden i Luleå) och Camilla på SF Bio och jag är SÅ glad över att jag har dem i mitt liv.

Jag vet att jag är lite tjatig nu men jag måste ändå säga det igen:  JAG ÄLSKAR STOCKHOLM ! :-)

  
Det var värsta draget då Pride-tåget passerade Stureplan och t.o.m. Sturegallerian hade fått sig en regnbågsflagga.

Bodde där 1995-2000 och när jag tänker tillbaka på de åren och min mysiga lägenhet i Vasastan så blir jag lycklig för OJ! så mycket KUL jag hade de åren. Det var glittriga galapremiärer, party kvällar på Spy Bar / Sturecompagniet och Café Opera, mysiga café söndagar, prommisar på Djurgården, inspirerande jobb på SF Bio & Spray (+ klädbutiken "Fernqvist & Co" på Söder på lördagarna) och ett antal besök på NK ...  Alla dessa Stockholmsminnen är otroligt härliga att bära med sig :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91