Dagens!


Det blev en enkel lösning på morgon i dagisstressen: linne/singlett från By Malene Birger, skjorta från H&M och byxor från Filippa K. Också mitt favvo halsband från Bvlgari.

När vi varit på dagis i ca 5 minuter så säger en av de söta tjejerna som jobbar där: "nu kan du gå hem!" ???!!!  Och jag som trodde att jag skulle vara där med Johanna ett par timmar och sen gå hem. Så - gissa om det kändes märkligt att gå därifrån helt ensam utan Johanna som jag varit tillsammans med varje dag.... !

Och nu - då jag är hemma - så känner jag mig som han i filmen "Ensam Hemma". Jag har på musik på HÖGSTA volym och dansar runt i lägenheten !  ;-)  Det är verkligen en märklig känsla och en mix av både skön glädje över att få gjort saker helt själv och en stor saknad av mitt älskade hjärta som jag är så van att ha med mig överallt.

Men - detta är bäst både för henne och mig för nu vet jag att hon har det helt TOPP på dagis och jag kan ta tag i mitt nya spännande jobb prosjekt och det har jag LÄNGTAT efter ! :-)

  
Några smakbitar ut den kollektion jag kommer att sälja så småningom.

What a lovely day!

P.S Tusen TACK alla underbara som tipsat mig både på bloggen och per mejl ang.  den söta sjablonen som nu finns att köpa på Panduro Hobby. Det var happy news på en solig måndag! :-)


Kommentarer
Postat av: karin

jo men visst känns det konstigt när barnen e borta,men gud vad kul dom har på dagis,o vad dom lär sig mycket,du vänjer dig nog snart.Kramar

2008-08-25 @ 11:48:47
Postat av: Maria i Ystad

Hej!



Undrar var den fina hyllan/byrån i bakgrunden kommer ifrån.

Ha en bra dag!

2008-08-25 @ 11:55:14
Postat av: Hanna

Förstår att det känns konstigt, vi håller på med inskolning för vår son Hugo och idag ska han vara där flera timmar utan mig, äta och - förhoppningsvis - sova där också....kändes riktigt jobbigt att gå därifrån men det blir säkert bra!

Postat av: Sara - Dagens Positiva

Vilken snygg skjorta! :) Johanna har det säkert toppen på dagis. :)

2008-08-25 @ 11:56:00
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com
Postat av: Alinde

Man vänjer sig ganska snabbt! Sen är det ju ändå inte meningen att man går hemma själv när barnet är på dagis, efter inskolningen förstås, utan då är man själv på jobbet, och allt bara rullar på....



Dagisstress kan man kalla det när barnet ska lämnas senast 07:00 för att man själv ska hinna till jobbet i tid i rusningstrafik, mitt i nattsvarta, iskalla vintern. Det du! ;)

2008-08-25 @ 12:08:49
Postat av: Petra

Visst känns det konstigt att lämna barnet och komma hem till ett tomt hus. Fast det är samtidigt ganska skönt för man får så oerhört mycket gjort hemma själv!

2008-08-25 @ 12:44:07
URL: http://p3tr4e.blogg.se/
Postat av: Lena

Ha ha! Märklig känsla det där!



Jag skolar in min dotter just nu jag också och är precis som du van att ha med henne överallt sedan hon låg i magen.

Idag åkte jag och handlade medans hon var på förskolan och det kändes så tomt men vad fort det gick! =)



Ha det skönt hos frisören!



kram!

2008-08-25 @ 12:52:17
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alinde: Dina kommentarer är ganska irriterande. Du ska verkligen ifrågasätta allt, även om du får svar. Jag känner igen dig från Englas blogg. Kan inte du skaffa en egen blogg där du kan skriva ner allt du tycker och tänker istället för att gå runt och kommentera hela tiden?

2008-08-25 @ 12:56:28
Postat av: Louise

Vilken fin outfit! :)

Hoppas du får en bra dag!

2008-08-25 @ 13:43:10
URL: http://louiseberglund.blogg.se/
Postat av: Marre

Haha vi körde nästan samma outfit idag, fast jag körde med leggins under skjortan :)

2008-08-25 @ 14:50:57
URL: http://maaarree.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men ditt barn är ju inte en handväska som du ska ha med dig överallt. Hon mår inte bra av det. Barn behöver umgås med andra barn, det utvecklar dem. Sen kanske du borde överväga något annat än rosa kläder till henne.

2008-08-25 @ 16:09:41
Postat av: Sussi

Snygg outfit och fina skor!

2008-08-25 @ 16:18:15
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Katarinaz

Vilken härligblogg, fint ni verkar ha det hemma.

många kramar från Katarina

2008-08-25 @ 16:42:34
URL: http://katarinaz.blogg.se/
Postat av: H-S

Snygg skjorta! Likadan hade jag på mig när jag gjorde ärenden på stan! Hoppas ni får en trevlig vecka!

2008-08-25 @ 17:28:50
Postat av: Madeleine

Hade likadan skjorta på mig idag. Såå skön och min favvo:)

Kramar till Er!

2008-08-25 @ 21:51:50
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Linda Katarina Matthäi

Här hittade jag in. Väldigt snyggt på dig :) Och rummet du står i fångades av mina ögon direkt, helt underbart med de ljusa färgerna.

2008-08-25 @ 22:40:33
URL: http://lindsa.blogg.se/
Postat av: Alinde

Johanna: jag blev jätteledsen av din attack! Förstår den inte alls! Mitt inlägg har allt med ämnet att göra, och varför skulle man inte få reflektera över samma sak som blogginnehavaren, när man själv har erfarenhet i ämnet??



Jag skriver inte särskilt många inlägg på bloggar (kanske mer förr) coh jag brukar alltid hålla god ton, till skillnad mot många andra.....:(

2008-08-26 @ 20:34:45
Postat av: Alinde

Johanna: tillägg: Jag trodde bloggar skrevs av personer som tycker till och tänker om saker, och att deras läsare var fria att göra detsamma. På ett hövligt sätt, naturligtvis.



I all välmening sagt. Ha en bra dag :)

2008-08-27 @ 21:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91