Det ljusnar!


Jag ute på verandan i skrivande stund. I bakgrunden ser ni regnet som öser ner.

Phuket kl.13.30, onsdag.

Nu hände det igen - när jag skrivit ett LÅNGT inlägg till den här bilden så försvann allt när jag skulle publicera det på bloggen :-( Jag LÄNGTAR till blogg.se fått ordning på allt det tekniska så jag slipper slösa energi på att bli irriterad på sånna saker... grr... Hur dumt som helst.!

Orkar inte skriva om allt igen...

Thumbnail
Så här ligger mitt hjärta och sover just nu.

Det går värsta åskan och den mullrar så högt att Johanna vaknar till flera gånger men somnar om igen, ett bilalarm går också igång heeela tiden.  Men ! när jag tittar till vänster så ljusnar det faktiskt! Jag ser sol och klarblå himmel så just nu kan jag välja vad jag vill se för väder.

Jag kan säga att det är värsta skitvädret eller- jag kan säga att det ser ut som att det snart är kanon väder och självklart väljer jag ju det senare! :-) Men en pessimistisk människa hade valt det första alternativet... Det är så livet är: samma verklighet kan se HELT olika ut med andras ögon...

Om vi väljer att se solen bakom molnen så blir livet härligare! :-)

Kommentarer
Postat av: josefine

Så søtt hon sover! Kanske dte ar lite skønt med regn också? Hær skiner solen i Oslo idag och jag hoppas att din dag strax blir ljusare! KRAMAR

ps. kopiera hela tiden det du skriver, jag vet att det førsvinner då och då, jag mailar texten till mig sjælv hela tiden så att jag slipper skriva om.

Postat av: Pethra

Mitt tankesätt är så gott som alltid "Efter regn kommer solsken", allt blir så mycket enklare om man tillåter sig att tänka positivt.

2008-04-16 @ 08:46:21
URL: http://pethrelitan.blogspot.com
Postat av: Caroline

så bra at du tenker positivt hele tiden!!!!

det får oss her hjemme til å tenke positivt også!!!

fortsett med det! :)

2008-04-16 @ 09:39:29
Postat av: Karolina N

Håller med om att det verkligen är uppiggande när du är så positiv! Men jag tror också att det kan vara lika uppiggande att höra att du har "en dålig dag" också ibland, precis som alla andra! Man är ju bara människa ;) Kram!

2008-04-16 @ 16:39:57
Postat av: Renée

TIPS: Markera allt och tryck control insert (eller ctrl c) så att du har allt kopierat innan du trycker på publicera. Skulle något gå fel kan du då trycka shift insert (alternativt Ctrl v) och prova igen, eller spara det i word.



Skriver jag långa inlägg gör jag alltid så, och det har lönat sig ett antal gånger :D



Lycka till!

2008-04-19 @ 13:22:32
URL: http://pluggis.blogg.se/
Postat av: Anonym

TIPS: Markera allt och tryck control insert (eller ctrl c) så att du har allt kopierat innan du trycker på publicera. Skulle något gå fel kan du då trycka shift insert (alternativt Ctrl v) och prova igen, eller spara det i word.



Skriver jag långa inlägg gör jag alltid så, och det har lönat sig ett antal gånger :D



Lycka till!

2008-04-19 @ 13:23:19
URL: http://pluggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91