NJUT livet!

168397-1048
1:a sidan i en av de stora dagstidningarna i Gävle. 19 oktober 1995. Jag var med i en jury som valde ut en bakelse till Gävles 550-års jubileum. En jubileumsbakelse helt enkelt!  Mumsigt gott var det :-)

När jag jobbade som Biochef så fick jag vara med på enormt mycket roligt!  Allt från att jag utsågs till "Moneypenny" då en James Bond film hade premiär till att jag fick vara med i en jury och provsmaka bakelser till att jag skrev krönikor i en Nöjestidning  till att jag pratatde på radio varje fredag om veckans filmpremiärer...m.m. , m.m, m.m...

Livet  är så härligt och tiden går så fort så jag tycker att man ska ta tillvara alla möjligheter man får. Iband tänker man efter lite för mycket... kan jag verkligen göra det? tänk om det inte blir bra? tänk om någon inte gillar det jag gjort? osv osv. Men vet ni - man måste VÅGA för att vinna och det är mycket bättre att man har provat och misslyckats än att man inte provat alls.!

Ett citat som jag visar då jag håller föredrag och som jag menar är "så sant så" är det här:

"Those who are afraid to fall....
... will never fly!"

Tro på den du är och våga hoppa ibland, i allt från jobb till kärlek... För oavsett hur det går så ordnar det sig alltid! :-)

Njut livet! :-)

P.S Nu ska jag ta tag i höstgarderoben. Lägger ut bilder och dagens tips senare! tipset kommer att handla om shopping & kläder idag! :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Man blir så glad av att läsa i din blogg.
Jag sitter på jobbet och läser..och efter jag har läst dina inlägg så kan jag inte mer än att le, inte bara le på insidan utan även utsidan. Undra vad min arbets- kollegor tänker?? hihi =)
HAPPY friday! Kramar

Postat av: Linda

Anna-Stina! Jag som är Gävlebo (ibland) undrar såklart vilka dom andra två är??? Tycker att jag känner igen den ena :-) Ha en mysig dag!! kram Linda :-)

2007-09-07 @ 10:52:09
URL: http://www.modigamyran.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Linda-
Ååå så härligt att du blir GLAD! Att göra andra glada är det bästa jag vet! :) Önskar dig också en HAPPY fredag! Njut! *kram* :)
Linda-
Så du är Gävlebo? Så trevligt! :) Han längst till vänster heter Jonas Norlén, han var då en av ägarna till en krog som jag inte minns namnet på? den som låg på torget tror jag? Krögare var han i alla fall. Han i mitten heter Jonas Kuderman, han var studentkårsordförande. Önskar dig också en mysig dag! *kram* :)

2007-09-07 @ 10:59:33
Postat av: Linda

Gävlebo ibland är jaG... jag har ju min barnbutik där o vi har lägenhet där. Men för tillfället bor vi i Köpenhamn... KRAM :-)

2007-09-07 @ 11:24:20
URL: http://www.modigamyran.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Förlåt mig, jag tänkte inte på att det var DU. Det ska aldrig hända igen. Lovar :) Önskar dig en lovely weekend. Nu är det dags för "after dagis" här, dvs köttbullar! Kram :)

2007-09-07 @ 12:45:44
Postat av: Emmisen

Ja, man måste väl våga hoppa ibland!? Själv ska jag ta ett litet skutt (?!) den 1 okt då jag flyttar med min sambo till hans hemstad där han har fått jobb. Det tråkiga är att det är en liten stad (just nu bor vi en i en mellanstor) och jag är så himla rädd för att vi ska bli "fast" är för gott. Har suttit nu ikväll tillsammans med mamma och mormor och spekulerat i detta... Men men jag antar att man inte ska oroa sig utan ta det som det kommer. Min sambo säger att vi ska inte göra något som inte båda trivs med och vill göra, så jag hoppas verkligen det blir så. Jaja nu har jag skrivit av mig, ska läsa vidare bland dina senare inlägg. KRAM /Emmisen

2007-09-07 @ 20:18:15
Postat av: AnnaStina

Emmisen-
Helt rätt tänk, man ska inte oroa sig för morgondagen får då kan man inte njuta dagen. GRATTIS till lilla skuttet! :) Jag tycker att det låter jätte spännande med flytt till hans hemstad! Själv har jag flyttat både till Gävle & Oslo utan att känna någon där och det har gått hur bra som helst.! Livet blir vad man gör det till och du kommer helt säkert att lära känna massa nya spännande människor! :-) Mitt bästa tips till dig är att du ser till att du får ett "eget liv" där, dvs att du får EGNA vänner och inte bara lever "genom honom". Sen är det ju bara att ni flyttar därifrån om det inte fungerar! :-) Jag önskar dig stort LYCKA TILL!! Jag tycker du är modig som flyttar!
*kram* :-)

2007-09-09 @ 21:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91