Johannas 1:a dagisutflykt!

168397-1106
Så här lämnade jag mitt hjärta på morgon. Hon var på väg på utflykt till Slottsparken tillsammans med sin söta fröken och ett av de större barnen som heter Obi. Hon var såå söt där hon satt i vagnen och hennes fröken fick ta med sig min kamera på turen för att ta bilder i parken.

Kvällen i kväll är inte som andra kvällar... Mitt hjärta har nu stor gråtit sedan kl. 19.30 och hon kan inte sluta så hon gråter och gråter och gråter.. stackars lilla hjärtat mitt.. Snart börjar nog jag också att gråta för jag tycker såå synd om henne.. Men vet ni, NU blev det faktiskt knäpp tyst! jag tror hon somnade?! :-)  Jag har vaggat henne och pussar henne och strykit henne på ryggen heeeeela kvällen men inget har hjälpt och nu gick jag ut ur rummet en liten stund (har gått fram och tillbaka 1569gånger i kväll) och nu sover hon. HURRA!!! :-)

Jag får skylla mig själv att hon har gråtit så här för det är mitt fel. När hon badade fick jag nämligen för mig att jag skulle ta bort den tejp + bomull som sitter på hennes ben från vaksinen igår.Jag tänkte att det är smart att göra det i vattnet så att det inte gör så ont.. Well- där hade jag fel. Det gjorde så klart TOK ont på stackars lilla söta benet hennes så sedan då har hon varit ledsen... Uff, jag kan få SÅ ont i mitt hjärta av sånt..

Men nu sover hon som sagt äntligen mitt älskade lilla hjärta. :-)

Kommentarer
Postat av: Madeleine Gbg

Hej vännen,
Åh din stackare, usch ja, jag vet hur det känns! Har gjort liknade saker jag med. Skönt att hon somnade till slut.
Måste bara fråga, visst får man en speciell känsla i magen när man ser sitt barn leka och kommunicera med andra barn? Man blir alldeles tokvarm i magen och så stolt! Tänkte på det när jag såg Johanna tillsammans med sin dagiskompis på bilden. Kram

Postat av: Emma

TIPS!
jag arbetar som sjuksköterska med små små bebisar, när vi tar bort tejp och liknande använder vi olivolja, det gör att det inte ens känns när man drar bort tejpen. SÅ: badda in plåstret med olivolja nästa gång. Och samtidigt som du lyfter i ena kanten av plåstret drar du liksom mellan plåstret och benet med en tuss med olivolja på. Ja, du fattar säkert.
Tack för att du delar med dig av ditt liv, dagens tips och allt annat. Nu var det min tur att dela :D
Ha en skön helg!

2007-09-14 @ 05:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91