Dagens shoe shopping.

168397-1021
Detta var de skor jag hade att välja mellan då jag skulle shoppa till sessan idag.. Alla dessa är i storlek 21, men de fanns som tur var även i 19 & 20. Det satt en STOR skylt ovanför hyllan som det stod "21" på så det var duktiga på att vara tydliga på "Agnar Hagen Skor" i Bogstadveien ;-)

Alltså SE den skohyllan!!!!! Totalt crazy! och detta är de skor som var i storlek 21, det var typ 12 till sånna här hyllor i andra storlekar inne i butiken. Det blev bara för mycket alltså ;-) Jag hade huvudvärk då vi gick därifrån jag och sessan...  my god.. det var ett litet äventyr att shoppa skor till en liten sessa som inte kan gå ännu men som ändå måste ha skor så att hon inte behöver sitta barfota i sandlådan ;-)

Jag måste berätta mer detaljer från den här shoppingen.... :

 Damen som hjälpte oss misstänker jag har jobbat där i typ 45 år och hon var hård, bestämd och inte speciellt trevlig MEN!! damen hade KOLL!  Hon visste precis vilka skor som gällde och jag fick INTE shoppa skor utan att sessan var vaken så att hon kunde MÄTA foten. Eftersom sessan precis somnat då jag kom dit idag så var det bara att gå igen och vänta till hon vaknade och då gå tillbaka...

Damen sa att sessan måste UPP UR VAGNEN, för där kan hon minsann inte sitta när hon ska shoppa skor. Sen tog hon fram en orange liten plast sak som hon satte hjärtats fot i och mätte och sen tog hon fram en annan liten sak som hon markerade sessans fot längd på och den stack hon ner i skorna före hon fick prova för att checka att det var korrekt storlek.

Alltså, en sån här situation hade kunnat göra att jag bara tackade för mig och gick därifrån men eftersom jag kände att den här damen har sålt 1.000.000.000 barnskor i sina dagar och vet vad hon pratar om så fick jag respekt för henne. Och alltihopa slutade med att vi gick därifrån med ett par noga utvalda praktiska (hmm.. jag ville hellre ha ett annat lite sötare par skor men nej, jag måste tänka praktiskt sa hon..;-)  och ROSA skor ! :-) ja, också med en liten huvudvärk också men den gick över lika fort som den kom ;-)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åhhhh! Den affären är precis vad jag hade behövt igår när jag ändå var i Oslo. Fast damen i fråga(i affären) hade väl fått dåndimpen om jag köpt skor till min tårtis som inte ens var med utan befann sig 30 mil därifrån! :-)
Svårt att hitta bra skoaffärer med barnskor tycker jag. Oftast bara ett fåtal modeller och oftast med det som jag hatar mest, olika figurer, typ Pippi, Nalle Puh osv. Om någon har tips om bra skoaffär här i Gbg så tar jag emot dem med stor glädje!

2007-09-04 @ 19:51:28
Postat av: Hilde

Jeg har handlet til jentene hos Agnar Hagen, supert utvalg! Ihvertfall hvis du skal ha feks lakksko til jul og 17.mai, er det ikke noen som har det utvalget de har. Den andre du nevner har jo også såååå mange fine sko.
Så fine ut de skoene du har kjøpt, eller så kan jeg anbefale deg Cocomma(danske sko) som virkelig er supre sko til små barneføtter. Det er skikkelig kvalitet, mykt skinn og kjempefine.
www.cocomma.dk
De fører de på Barna på Hjørnet, Alma og Lukke et par kvartaler bortenfor Country Chic og noe på Venner i Hagen på Ullevål.
Supre sko, så sjekk de ut:-)

2007-09-05 @ 07:26:24
Postat av: AnnaStina

Madeleine-
Ha, ha, ja du hade nog inte fått lov att shoppa skor till din lilla sötis eftersom hon inte var med dig ;-) Damen var HÅRD och BESTÄMD.! Jag har ju tyvärr inga skobutikstips till dig i Göteborg men jag såg några söta rosa på "Nallen".. Men du, vad knasigt att den butikens minsta klädavdelning är en TRAPPA ner? Det är ju bara typ hur dumt som helst för ingen kan ju ta sig ner dit med vagn.. Förstår inte helt hur de har tänkt jag? Men å andra sidan så kan man ju inte förstå allt ;-) *Kram* :-)
Hilde-
TACK snälla du för shoe shopping tips! :-) Jag ska surfa in på sidan och checka också ska jag ta mig en tur till Barna på Hjörnet :-) Tack igen! *kram* :-)

2007-09-16 @ 14:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91