Min lyx!

168397-1457
Svenska "ELLE", engelska "Vogue", svenska "Sköna Hem", "Damernas Värld" & "Plaza Kvinna". Jag brukar aldrig köpa "Plaza Kvinna" men gjorde ett undantag p.g.a. att Gynning förgyller framsidan :-)

Alltså idag gick jag "helt bananas" inne i butiken där min bror Johan jobbar. Se bara alla dessa blader som jag fick med mig hem! Helt lovely!! :-) De var rykande färska och nyss upp packade då jag kom dit för här i Luleå får de bladerna på tisdagar & torsdagar.

Den enda av dem som jag har hunnit bläddra igenom i kväll är "Sköna Hem" och den var riktigt mysig men det var inget reportage som jag fick "wow feeling" av. Men många små härliga tips och inspiration fick jag och det räcker bra för mig!  Bl.a. så stod det tips om hur man ska ta hand om sina olivträd så de tänker jag lägga ut som ett "dagens tips" på min blogg imorgon :-)





Kommentarer
Postat av: Sofia S

Hej fantastiska du!
Det där med olivträden är jag lite nyfiken på, var i vår handelsträdgård här i stan för att köpa med mig sådana hem till mitt vardagsrum men fick till svar att det inte var säsong för dem nu, hon ringde leverantören och de gick att få tag på men att de är så tråkiga såhär års då de tappar alla blad osv, och att de bör stå svalt över vintern? Stämmer detta? Du som har erfarenhet.. :-)
Ha en great lill-lördag, snart är det helg igen!
Kram/Sofia

2007-10-17 @ 08:02:13
Postat av: AnnaStina

Sofia S-
Hej söta!Tack så jätte mycket för ditt trevliga inlägg :)
Men så tokigt, menar du att de sa så? Det låter jätte märkligt för i Oslo selger de olivträd överallt just nu..? Jag shoppade själv ett par små till köksfönstret alldelens nyss. Hmm.. nu känner jag att jag måste kolla upp vad som gäller innan jag svarar dig så jag inte skriver fel :) Men en sak stämmer i alla fall - de tappar jätte mycket blad den här tiden på året, mina bara "rasar" det av men det hör liksom till och det kommer ut nya fina blad senare. Och det stämmer också att de bör stå svalt över vintern, dvs inte vid ett element. Jag ska som sagt kolla
upp lite mer om det här då jag är tillbaka i Oslo för där har jag en kontakt som jobbar med olivträd. Önskar dig också en underbar lill-lördag. Kramar! :)

2007-10-17 @ 11:21:31
Postat av: Mia

Hoppas du hinner blogga om olivträden sen, vill jätegärna ha lite tips!

2007-10-17 @ 18:26:12
Postat av: Mjuk

Halloj, jag brukar få mer "wow-känsla" av Allt i Hemmet och Hem & Antik. Underbara inredningstidningar! Love your blog btw ;-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91