"Mathilde" = min favorit butik!

168397-1515
Det här är 2 tjejer ur personalen på "Mathilde", hon till vänster heter Elin och tyvärr vet jag inte vad hon till höger heter? De är i alla fall super glada & trevliga vilket förgyller shoppingen!

Jag var bara tvungen att ta en bild inne på min absoluta favorit butik i Stockholm: "Mathilde".

Tjejen till vänster heter Elin och hon är faktiskt den enda (förutom min vän Petter) som jag shoppar kläder av. Varför? Jo, för att hon kan sin sak. Jag har shoppat på Mathilde några gånger nu och det gör att kan min stil så pass bra att jag kan gå fram till henne och säga "Hej, har du något fint till mig?" också visar hon några fina toppar också slutar det ALLTID med att jag shoppar någon av de hon visat.

Sånt älskar jag! för jag har inte tid att gå runt inne i butiken och söka själv då jag har med mig Johanna. Jag måste vara effektiv shopperska nuförtiden ;-) (annat var det förr... ;-))

Den här gången slutade mitt besök med att jag shoppade exakt det Elin har på sig, enda skillnaden är att min sjal är mörkare grå än hennes. Så var det på min butik "Gizmo & Co" också, det jag hade på mig var det jag sålde bäst.
Att klä upp personalen snyggt är världens bästa "sälj knep"! :-)  Tänk på det ni som har egna butiker- låt aldrig pesonalen har på sig kläder som inte kan säljas.

"Mathilde" ligger på Biblioteksgatan. 12 i Stockholm och jag längtar redan till mitt nästa besök där...! :-)

P.S Elin om du ser det här... TACK snälla du för ännu en trevlig shopping upplevelse! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91