What a day!

168397-1914
Här har min lilla sötis precis fått vaccine, blivit vägd och mätt och sitter nypåklädd och väntar på att få gå ut därifrån för hon gillade inte helt Helsestasjon (bvc) idag...  Dagens outfit är: body Bonpoint, tunika/klänning PO.P, kofta Burberry, byxor PO.P, strumbyxor (bomull på insidan / ull på utsidan) MP, jacka Ralph Lauren och dagens accessoar: napp från "nuk".

Vi kom hem alldelens nyss. Jag har bara hunnit bada hjärtat och nu ligger hon och dricker sin välling som jag precis gav henne så detta blev en lååååång dag ute. De senaste dagarna har verkligen bara "försvunnit" för vi har haft så mycket kul jag och min darling :-)

Jag känner att jag måste börja berätta om dagen från början så att allt hamnar i rätt ordning ;-) Så - vi startade alltså vår tur med att gå till Helsestasjon där Johanna hade 15-månaders kontroll.

Hjärtat somnade i vagnen på vägen dit och då passade jag på att gå innom en ny super mysig barnbutik (Shappy Pure Baby 0-2 år) och shoppa en bok som min vän Randi tipsade om igår. Sen var det som sagt kontroll för Johanna och eftersom hon sov så gott då vi kom dit så var det inte så jätte poppis att väcka henne, ta av henne alla kläder + blöja och sedan lägga henne på en våg.. Jag förstår att hon blev ledsen om jag säger så ;-) och vilken tjej vill egentligen väga sig inför andra? Exakt - ingen! ;-)

Hennes nya siffror är i alla fall som följer: vikt: 10,19kg, längd 77,5 cm så allt var precis som det skulle med de sakerna. Sen fick hon en vaccine och det var så klart inte heller så poppis så jag kan väl säga att dagens besök på Helsestasjon inte var någon större glädje för mitt hjärta så vi var happy över att få gå ut i regnet efteråt :-)

Nu hör jag att hjärtat inte är helt nöjd så jag ska gå och sjunga en godnatt visa för henne..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91