Spådommar för 250 miljoner?! Tokigt!

168397-1760
Här är de vackra rosor jag köpte med mig hem igår. De förgyller nu soffbordet.

Nu ligger hjärtat och ska sova sin "nap" och jag sitter här med mina hårrullar och konstaterar att klockan går rekord fort idag. Jag ska fixa till mig nu, äta frukost, och sen iväg ut på lite present/gave shopping innan jag ska åka och jobba.

Jag läste föresten i "Dagens Næringsliv" på morgon att spådomstjänster per telefon omsätter för 250 MILJONER i året! Hur crazy är inte det?? Det står bl.a. om en kille som vid 16 års ålder var "superspåmann" också står det om kunder till bl.a. honom som ringer för upp till 20.000kr i månaden.  Personligen tror jag inte för en sekund på den här typen av ting och jag skulle aldrig ringa själv. Men - jag tror absolut på att de finns människor med speciella egenskaper att kunna "se", och jag har själv en underbar dam (en mamma till en vän av mig) som jag ringer ibland och hon känner direkt hur jag har det (det är nästan lite läskigt...! ;-)  och hon ger mig kloka råd om jag står i ett vägskäl :-)

Men - att ringa på en liten "spådomsannons" ur en kvällstidning till någon man inte har referens på... Nej, det tror jag är oseriös business. Och tänk vad mycket pengar de tjänar på dom som ringer!? 250 miljoner?! Jag tycker inte vi ska ge dem våra pengar utan lägga dem på härligare saker, som tex... en julkalender! :-)

Senare idag ska jag ge er julkalendertips som "dagens tips" så vi ses då....! :-)

Kommentarer
Postat av: Lea

Ja de rosorna var verkligen jätte vackra.
Ha en bra Lördag.

2007-11-10 @ 11:44:53
Postat av: Lotta

Ja DU Anna-Stina, VAD gör man inte för lite pengar!!!??? Du om ngn bör ju veta!!! Puss på dig!

2007-11-10 @ 19:12:32
Postat av: AnnaStina

Lea-
ja, visst är dom! :) Önskar dig en flott söndag!
Lotta-
Ha en fin dag du också!

2007-11-10 @ 23:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91