Mina tavlor..!

168397-1960
En av mina tavlor av Lisa Rinnevuo.

Ni är jätte många som har kommenterat mina tavlor som jag har bakom soffan och det gör mig alltid lika glad för jag ÄLSKAR mina tavlor av "Lisa Rinnevuo"! :-)

Förutom de 2 bak soffan så har jag 3 till, en av dem sitter på en annan vägg i vardagsrummet och 2 har jag - av någon märklig anledning - faktiskt aldrig satt upp. Jag vet. Det är crazy. Så - en dag snart ska de upp!  Den ena av dessa två är den Johanna håller i på bilden, den andra går i blått och heter ängel i New York..

Lisas FINA tavlor selger de på "Södra Galleriet" i Stockholm:
http://www.sodragalleriet.se  + en butik i Luleå som heter "Klassisk Skandinavisk Form" ( K )  och det är där jag shoppat alla mina. Här kommer lite fakta om konstnären som står på ett ark som sitter bakom en av mina tavlor:

Lisa är född i Stockholm 1972. Hennes debututställning var i 2002. Hennes bilder uttryker en stark känsla för varje människas inneboende styrka. Uppfodrande och klarsynta granskar hennes figurer oss. Våga tro på dig själv! Ta ansvar! Detta outtalde förstärks av de ofta integrerade textslingorna.

Nu när ni vet hennes tanke bak bilderna så förstår ni kanske ännu bättre varför jag älskar dom och de passar mig så bra!? :-)

Tanken är att jag och Johanna ska gå ut en tur nu... vi får väl se vad en trött mama orkar ? ;-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja hennes tavlor är underbara. Väldigt poppis, så kan vara svåra att hinna köpa då de säljs snabbt. Var glad att du har så många.

2007-11-25 @ 16:11:58
Postat av: Erica

Älskar oxå hennes tavlor! Har tyvärr ingen..!

Postat av: Stina

Jag avgudar Lisas tavlor o hoppas på att jag en dag ska få äga en. Dina är urfina!

2007-11-25 @ 17:15:06
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Lulu

Likte bildet!!
Finnes det noen her i Oslo som selger disse bildene av Lisa Rinnevuo?
Ha en Fab søndags kveld;)

2007-11-25 @ 17:35:15
URL: http://Lulusverden.blogg.no
Postat av: Lissan

Jag ÄLSKAR dom tavlorna!!

2007-11-25 @ 21:53:37
URL: http://www.lisselissans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91