Fin prins & prinsesse hylla + min dag.

168397-1700
På vägen till Ikea stoppade jag på "Skeidar" (där jag aldrig är!) för att checka en jobbsak och vad händer? Jo, jag får syn på denna PERFEKTA hylla till Johannas rum! :-) Vi saknar nämligen en smart & praktisk hylla för leksaker & gossedjur så den här står nu på önskelistan! Det finns lösa prinsesskronor i guld som man kan köpa och fästa på lådorna och man väljer själv färg på lådorna. Jag kommer att välja de ljusrosa (såklart) för de matchar prinsessans tapet perfekt! :-) Jag har sett hyllan i "mama" el. "Family Living" tidigare och då stod det att den är från "Mio" så där hittar ni som bor i Sverige den.

Efter en hektisk dag somnade jag bort kvällen....zzz.... Tokigt för jag hade SÅ mycket jag tänkt att göra men kroppen tar sig den sömn den behöver så jag får bara gilla läget och tänkt att "det jag inte gjort idag får jag göra imorgon" ;-)

Nu är klockan snart 02 så jag måste hoppa i säng så fort jag kan men en liten summering av dagen kommer här:

Jag har jobbat hela eftermiddagen fram till kl.18.30. Efter en del montering och fundering (jag kan sitta och stirra på en vägg hur länge som helst och vips! så kommer jag på en smart lösning på hur jag tex ska placera tavlor etc) så körde jag iväg ut för att fixa några ärenden eftersom precis ALLT är stängt i Norge på söndagar, t.o.m. Ikea (!).

Men Ikea ska man verkligen undvika på lördagar om man kan, speciellt runt kl. 16 då jag var där ;-) Mycket bättre att åka dit runt kl. 22 en tisdag då man har hela parkeringen och varuhuset för sig själv för jag kan ju säga så mycket som att jag inte var ensam där idag... My god! vad de har många besökare! Jag blir lika imponerad varje gång jag är där på "bästa försäljningstid".

Trots ett litet "kaos" så fick jag gjort SÅÅÅÅ mycket bra shopping där idag! :-)  Och ni skulle ha sett mig då jag drog runt på 1 lastvagn och 1 vanlig kundvagn mitt bland tok mycket folk och plötsligt  rasar massor av saker av lastvagnen.. bl.a. saker i plåt som låter hur högt som helst när de slår i stengolvet ;-) Kan säga så mycket som att ingen missade att jag var där ;-) Men en sak jag förvånas över är att ingen hjälper till ?!? alla bara står och tittar med stora ögon när jag samlar ihop alla mina saker. De tyckte helt säkert att det såg super kul ut ;-)

Tyvärr har jag inga bildbevis från dagens "heavy shopping" för jag var SÅ stressad  & fokuserad på Ikea för att få med mig allt och hinna hem i tid till kvällens middag på "Yaya´s" där vi hade bokat bord kl. 18. Jag klarade det nästan... vi var där 18.30...!

image1701
Här ser ni hyllan i "prins version". Det finns fina blå boxar + jätte söta ljusblå boxar med små nallar på att lägga leksaker i. (måste vara en prinsessa som smygit in en ljusrosa box i en av hyllorna... ;-))

Kommentarer
Postat av: madde

åhhh den är verlikgen perfekt!precis en sådan jag letat efter synd att den är lite för bred annars hade jag slagit till direkt

2007-11-04 @ 08:44:15
Postat av: natalie

Åh! Tack för supertipset, ska absolut bege mig till MIO och se om den finns här i Sverige. Håller på o inreder min prins rum lite smått o den där var ju perfekt, den kan de ju ha hela livet, bara ta ur lådorna o sätta in korgar elelr måla om när de flyttar hemifrån... :P kram

Postat av: Marie

Mår illa av den tydliga könsuppdelningen.
Detta känns så förlegat och amerikaniserat. Tänkte väl att det inte var ikea som stod för dessa groteska rumprototyper.

Men alla är vi olika och hur skulle ett kritiskt förhållningssätt ens existera om vi var stöpta ie xakt samma form.

2007-11-04 @ 12:56:21
Postat av: Malin.E

Åhhh jag blir lyrisk vill ha en flicka till, min är för stor nu tror jag eller kanske inte :-)

2007-11-04 @ 16:00:40
Postat av: Malin S

Praktisk och snygg hylla. Antar att det blir endel prylar när man har barn i huset :)

2007-11-04 @ 20:08:43
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91