Mom Tri´s

168397-378
Vi måste sluta ha med hjärtats vagn på bilderna, den ser ut som nåt hämtat ur Star Wars ;-) passar inte helt in i denna så otroligt vackra miljö... ;-) lite för "high tech". (men bra att veta att vagnen har gott om reflexer...)

I kväll tog vi en taxi upp till Mom Tri´s. En av mina absoluta favorit restauranger här! Utsikten är FAB!!!! och servicen är perfekt och det är super lyxigt och fint ställe och ändå kostade vår middag i kväll inte mer än en lunch för 2 på Odeon! :-) Det är sånt som gör att jag älskar Thailand!!!! :-)))

Mom Tri´s har samma ägare som The Boathouse och både ställena är precis lika bra! Om ni besöker området (Kata, Kata Noi eller Karon) så måste ni absolut gå till nåt av dessa ställen och äta en kväll eller två! :-)

I kväll åt jag en super god pasta med prawns och JIG åt en kyckling & ris rätt, båda jätte goda! Personalen gick runt med hjärtat heeeela middagen och det är så lyxigt både för henne (det händer nåt, hon får uppmärksamhet osv osv) och för oss som får sitta och prata och äta i lugn och ro med båda händerna (oftast har man ju henne i knä = man äter med en hand...)

Prick kl. 19 blev hjärtat lika trött som vanligt så vi tackade för oss och personalen körde oss tillbaka till vårt hotell. Bara en sån sak - att de kör en hem! Jag som är så upptagen av bra kundvård & service bara njuter ! :-)

Nu sover prinsessan gott och jag ska hoppa ner i min myskrok och fortsätta med min bok. Har blivit så shopping insprerad av att läsa den (hon är gravid och shoppar ALLT man kan tänka sig till din ofödda baby... ) så imorgon då JIG ska iväg på ett business möte så ska jag och hjärtat till ett shopping center. Men bara om vädret passar för shopping, är det knall sol så kanske jag väljer solstolen... vi får väl se...!

Nu en dagens! :-)

Kommentarer
Postat av: Angel

åh är det JIG på bilden?första ggn man seh ela familjen =) trevligt =)

Postat av: Anna

Vad är de för bok? Vem har skrivit den?

2007-05-30 @ 13:10:59
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: mini

ni verkar ha det så mysigt och har inspirerat mig att vilja åka till thailand :-) har trott att det varit överreklamerat, men när man ser dina fina bilder så blir man ju jätte sugen :-)

2007-05-30 @ 16:33:45
Postat av: AnnaStina

Angel-
Sant, han har inte synts på så många bilder nej.. Men nu så :-)
Anna-
En jätte bra&kul bok som heter "Shopaholic & Baby" skriven av Sophie Kinsella. (engelsk pocket). Hon har skrivit flera böcker i samma serie, den första heter "The secret dreamworld of a shopaholic". Jag gillar alla böckerna!! :-)
Mini-
SJÄLVKLART ska du resa till Thailand!!! Det här är 6:e gången jag besöker landet och jag bara ÄLSKAR det.!
Det är så otroligt avslappnad stämning (om man väljer att undvika tex Patong..), trevliga människor, fantastisk service, god mat, underbart väder, och ja.. jag vet inte vad jag kan klaga på? Jag tycker absolut inte att det är överreklamerat! Men det handlar ju väldigt mycket om vilken del av landet du besöker? Men så är det ju i alla länder.. Jag tycker som sagt absolut att du ska resa hit! Alla jag känner som rest hit har återvänt, man vill tillbaka a.s.a.p.! Vi ska ju t.o.m bo här större delen av 2008.!
Kram :-)

2007-05-31 @ 15:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91