Girls night out!


168397-388
Jag och mitt hjärta på balkongen i eftermiddag....

Efter en dag vid poolen och den dagliga "klockan 17 gröten" tog jag och hjärtat en "privat chaufför" (fr.o.m. igår kallar jag taxi chaufförerna för det eftersom det låter coolt.. ;-)) till shopping centrat. JIG hade tfn konferens med jobbet så det passade bra att vi hittade på nåt på egen hand. Chauffören körde oss dit, väntade på att jag shoppat klart, och körde oss sen hem igen. Väldigt tryggt, praktiskt & bra.!

Taxi turen dit tar 30 min och eftersom vi kom iväg lite sent så hade vi typ 45 min på centrat innan jag visste att hjärtat PRICK kl. 19 skulle bli jätte trött... Jag var lite väl optimistisk och tänkte att hon kanske inte blir trött prick 19 idag men jodå. (förstår inte varför jag tänkte att hon inte skulle bli det plötsligt? ibland tänker man helt enkelt konstiga saker... ;-)) Så - nästan heeela taxi resan hem var hon såå ledsen att jag fick ont i hjärtat. Jag sjöng och sjöng och sjöng och till slut började även vår chaufför att sjunga och han skrattade så han hoppade... misstänker att inte tyckte jag var någon Carola direkt ;-)

Var självklart innom Hello Kitty butiken igen, shoppade bl.a. super fina "tvätt lappar" (till när jag tex byter blöja på sessan) i rosa med Hello Kitty på + med My Melody på. :-) Sen shoppade jag några presenter också till några därhemma. Det var vad jag hann med idag, tiden flög!

Skulle egentligen dit för att byta en body jag shoppat till hjärtat som var för liten också hade de inte den i större... dumt... men jag behöll den lilla och ska pressa den på henne för den var bara såå fin med Hello Kitty på. Ska man vara fin så får man lida pin! ;-) (för er som inte förstår ironi - jag SKOJAR! *ha, ha* - jag behöll den, men ska självklart inte pressa den på hjärtat...)

Och just det ja- det kom fram ett gäng japaner och beundrade Johanna! De sa "What a beautiful girl!!!!" fleeeera gånger och till slut säger den ena av dem- "Is it OK if I take a picture?". SJÄVKLART var det ju det och jag var såå STOLT och GLAD mamma!!!! :-) Efter en stund - när vi går runt där bland alla fantastiska Hello Kitty ting så kommer plötsligt en till Japan fram och fotar Johanna " i smyg", hur kul som helst!!! :-)

Det är föresten mest asiater här på semester nu, har inte mött en enda svensk så här långt... Har pratat med några danskar, ett par från Australien och ett tyskt par som bor i Singapore. KUL att det inte kryllar av svenskar (och norrmänn), det känns lite mer exotiskt när man bara "minglar runt" bland människor från andra delar av världen, det blir liksom lite mer exotiskt.

När vi kom tillbaka till hotellet, på "övertid" vid 19.45, så somnade hjärtat innan hon hunnit dricka upp baby plussen och sedan då sover hon  hur sött som helst.

Jag börjar själv bli jätte trött nu efter den goda middagen, kl. är 23 och den tiden har jag faktiskt somnat varje kväll nästan.. man blir som sagt trött av värmen... skönt trött..!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91