Min onödiga mamma shopping ska bli en TAVLA!

168397-891
Den söta klänningen till vänster fick hjärtat i 1års present, jag har shoppat den på NK i Stockholm (såg igår att den finns på "Zimba" här i Oslo också) och den högra får ni läsa mer om nedan... Det är ganska otroligt att min sessa gått från den ena storleken till den andra på 1 år.!

Den söta lilla Burberry bodyn till höger shoppade jag när jag var höggravid och vi var i Göteborg. Storleken är "1 månad" och jag tyckte att den var sååååå söt.! och såg framför mig att min sessa skulle ligga i vagnen och ha den på sig... 

Men så blev det inte riktigt.. Den visade sig ju vara TOTALT opraktisk. Alla knappar är i ryggen och när mitt hjärta var nyfödd var det sista jag ville att lägga henne på mage. Nej, jag ville knäppa alla knappar fram på magen också ville jag bara att hon skulle ha sig mjuka, sköna bodys mot sin lilla kropp. Så jag gick rakt i "gravid mamma vill shoppa fina saker till sin nyfödda baby fällan" ;-)

Den lilla bedårande bodyn var faktiskt min "målbild" då jag låg och födde min prinsessa. När det var som jobbigast så såg jag min sessa framför mig.. hon låg på golvet i sitt rum i den här söta bodyn! Så därför betyder den något extra för mig trots att hon ALDRIG använt den.

Jag tänker därför RAMA IN bodyn! :-) Jag tänker få den "uppspänd" på en vit bakgrund i en lite tjockare vit ram med glas framför. Så det är mitt tips! Om du har ett klädesplagg från då din baby var liten som betytt extra mycket för dig så kan du rama in det så får du en vacker, annorlunda tavla att ha på din prins / prinsessas rum! :-)

Kommentarer
Postat av: Angel

vilket underbart tips,du är verkligen full av tips *s*

Postat av: Jill

Rolig idé. Min såvger har sina barnkläder så. Det är et jättemysigt minne och en fin tavla.

2007-08-22 @ 10:31:18
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Shopaholicmamman

Åhh så söta klänningar.. Har en del Burberry kläder till min små godbitar med.. finns så mycket sött... ser fram emot att få se mer från Prinsessans rum =) har ni haft enbra dag? kramis

2007-08-22 @ 18:26:45
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Angel-
Ja, jag har några tips i mig.. ;-)
Jill-
Vad kul att din svåger har gjort en sån tavla! Jag tycker att det är SÅ fint! :-) Ska lägga
ut bild den dagen jag gjort det med sessans body..
Shopaholicmamman-
Jag lovar att lägga ut fler bilder från sessans rum en dag snart! :-) Och jag håller med dig, Burberry har bara DE finaste barn kläderna!! :-) Jag har sååå lust på en kofta som matchar klänningen... men den shoppingen får vänta till nästa månad ;-) Vi har haft en super mysig dag i det underbara sommar vädret! Hoppas att du också har haft en flott dag och att det går bra med all "Linköping shopping"?! Kram :-)

2007-08-22 @ 21:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91