Imorgon är det dagis premiär!

168397-963
På sitt dagis är min Johanna Alexandra  en kanin. (jag undrar om jag kan byta ut de gröna lapparna mot rosa i smyg eller om någon kommer se det? hmm... ;-)

Idag gick jag, sessan och min vän Kjersti förbi dagiset där sessan ska börja i morgon. Herregud, IMORGON?! Jag tror nästan inte det är sant.. Stora tjejen har hon blivit! :-)

Det kändes MÄRKLIGT att det redan satt "Johanna Alexandra" lappar "överallt" .....på hennes klädkrok, på platsen där hennes blöjor ska stå, på platsen där hennes extra kläder ska ligga m.fl. ställen, eller bättre ord är nog "overkligt", det kändes OVERKLIGT.  För jag menar, där kommer vi plötsligt in på ett dagis där vi bara varit en gång förut som hastigast och plötsligt är det som att Johanna redan "är där" eftersom hennes namn står precis överallt.

Svårt att förklara känslan i ord, men ja, overkligt & märkligt är de ord som passar bäst in här.

Imorgon är det "inskolning" så jag och sessan ska vara där från 9.30 - 11.30. Det blir verkligen jätte spännande.. och "stort" .!

Johanna är föresten en "kanin", det är hennes djur och det är alltid en kanin ihop med Johannas namn på alla lappar berättade tjejen som visade oss runt idag. Jag tänkte direkt: men hallå, hon ska ju vara KATT för vi har ju en katt hemma och den heter Gucci och jag vill att hon ska vara katt.. Men jag tog mitt förnuft till fånga och sa absolut ingenting om den saken. Så kanin är hon ! ;-)

I kväll ska jag göra som jag gjorde när jag gick i skolan..... jag ska lägga fram hennes och mina kläder som vi ska ha på oss imorgon så de ligger klara. :-)


Kommentarer
Postat av: Sessan

Vet du vad!? Nu fick faktiskt jag tårar i ögonen *snyfft*
Är det inte skrämmande att främande människor skall tillbringa massa dyrbar tid med henne???
Jag får ångest av bara tanken på att gå ifrån min sessa på ett dagis.
Åååå vad jag beundrar dig just där alltså!!
Å så kanin av allt da, klart att hon skall ha en katt & inte en bondkatt utan en perser med rosa rosett runt halsen *smil*
Vet du nu kom jag på vad jag måste lägga ut på min blogg!!
Mina älskade perser katter jag haft, umm har haft flera för jag var uppfödare, min specialite var vita & creme/silver...
Nej å nej nu skulle jag inte prata om mig, fysj!!
Ha en fin dag i morgon & massa massa lycka till

Postat av: Hilde

Skjønner godt lysten til å skifte ut de grønne lappene ja, hadde hatt det på samme måte selv jeg:-) Og du kan jo være glad det ble en kanin, du kan jo tenke deg hva du hadde tenkt hvis det ble en gris eller ku..hihi:-) Da hadde det vel vært vanskeligere å latt være å si noe..og en kanin er da veldig søtt!
Lykke til i morgen, det å begynne i barnehage gjør at de plutselig blir veldig store ja. Snuppa mi på 18 mnd har nettopp begynt, og hun ble plutselig så stor jente.-)

2007-08-28 @ 21:21:16
Postat av: AnnaStina

Sessan-
Ååå vad söt du är.. jag får också tårar i ögonen vid tanken och jag fick det då vi var där idag.. Det är en STOR sak att börja dagis och kanske extra speciellt för oss svenska mammor som önskar att de fick äta lagad husmanskost på dagis ;-) Jag har sååå svårt för detta att de inte får mat där, utan att jag ska göra iordning mat pakke på morgonen... Inte bra. Och sen önskar jag ju så klart att de talade svenska också ;) Men, men, vi går dit imorgon också tar vi det bara därifrån! :) Eftersom jag inte ska jobba fulltid i höst så ska hon bara vara där några timmar mitt på dagen. övrig tid ska hon och jag mysa :) Och du har ju helt RÄTT i att mitt hjärta ska ha en perserkatt med rosa rosett *skratt* Underbart! :) Jag ska verkligen försöka byta ut de gröna lapparna till rosa också ska jag ta med en bild på Gucci.. *ha, ha*
Så kul att du haft perser! Gucci är min andra, min första hette Gizmo och det är efter honom min butik fick sitt namn. Han blev 12 år och var såå söt. Nu ska jag försöka komma mig i säng tidigt här idag så jag är klar för spännande imorgon. Sov gott! Kram :)
Hilde-
Ja, my god - de gröna lapparna vill jag bara riva bort omgående och byta ut till rosa med Johannas namn skrivet med glitter penna ;-) Ko, eller gris? *skratt* jag vet, då hade jag nog faktiskt sagt till! "min prinsessa kan inte vara en gris, okej att den är rosa, men hon är faktiskt en katt!" *ha, ha* de hade nog ringt efter ambulans till mig ;-) Låter härligt att din dotter inte startat förren nu..valde du att vara hemma med henne till hon var 18 månader? Såg föresten att du shoppat Hunter till din dotter på samma ställe som mig, Shoe Lounge. De öppnar föresten en butik i Hegdehaugsveien nu i början på september.! God natt kram! :)

2007-08-28 @ 22:00:15
Postat av: Angel

Aha hon heter alltså Johanna Alexandra trodde det var ett andra namn men nu vet jag. Lycka till på Dagis lilla sessan och hoppas du får kul

2007-08-29 @ 05:30:19
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: L8

Go´morgon sköna bönor!!! Önskar er en helt underbar dag på dagis och lycka till (trots kaninen.....:). Det kommer säkert att gå topppen toppen! Pussiluss till er från oss L o co.

2007-08-29 @ 05:53:52
Postat av: Jill

Lycka till och kom ihåg att dagis är jättebra och utvecklande för barn. De får leka med andra barn, lära sig saker och tas väl om hand av de lärarna. SEn blir tiden tillsammans ännu mer värdefull.

2007-08-29 @ 07:05:30
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Åh vad spännande med dagis :) Jag tycker du ska byta ut de gröna lapparna mot rosa, passar din prinsessa bättre ;)

2007-08-29 @ 16:15:01
URL: http://viktoriasvensson.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Angel-
Du har gissat helt rätt, Alexandra är hennes andra namn :) Men - i Norge har man inget "andra namn", i Norge är det så att ALLA namn man har uttalar man och heter. Så.. i Norge heter Johanna: Johanna Alexandra för "alla" men i Sverige, och för oss i familjen - heter hon bara Johanna! :) Men på dagis idag var de lite förvirrade och trodde hon heter Johanna Alexandra. Blir lite snurrigt med norska / svenska ibland ;-) Kram! :)
L8-
Du härliga! Vilken LYX med ett inlägg från DIG min kära underbara vän!!!! :) Jag saaaaknar dig och har dåligt samvete för att jag inte ringde tillbaka i helgen men jag ringer en dag SNART.! Du vet ju att jag tänker på dig varje dag :) Dagis starten gick helt OK, jag ringer och berättar mer på telefon! Puss & kram! :)
Jill-
Tack så mycket för lycka till! :) Du har helt rätt i allt du skriver och jag håller med dig. Kram! :)
Viktoria-
Ja, jätte spännande! :) Jag ska ta och smyg byta ut de där lapparna en dag jag... då ingen ser.. ;) Kram! :)

2007-08-29 @ 19:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91