Aker Brygge lördag kväll.

168397-688
Den här bilden har Josefine tagit.. på mitt hjärta på ´"Herbern" igår kväll.

Efter vår em i parken gick vi skön promenad ner till Aker Brygge och då sov mitt hjärta sött i vagnen. Vi hamnade på "Herbern" där vi åt och myste. Mitt hjärta mumsade på "Pommes" och själv åt jag goda räkor och drack lite vitt.. Perfekt sommarmat!! :-)

Också är ju räkor ROSA... ! ;-)


På vägen till Herbern upptäcker jag att "Lektar´n" har blivit SUPER FRÄSCHT!!!! Jag fick helt chock! Det stället har ju sett sååååå "sunkigt" ut att jag aldrig har haft lust att gå dit... Men - nu var det gjort om till "Lounge" och var plötsligt hur super FINT som helst med soffor (samma möbler som på Odeon) och sköna kuddar på ett "soldäck" där alla låg och drack... Det var på tiden att Oslo fick ett sånt BRA ställe!!!! :-) Jag är imponerad!!!!  Detta blir mitt och Johannas ställe sooliga dagar fr.o.m. NU! :-)


(för er som inte varit i Oslo - Lektarn ligger nere på Aker Brygge, på en brygga/båt, stället har funnit i 100 år och har alltid varit stoppfullt trots att det sett helt förfärligt tråkigt ut med fula reklam-parasoll och vita plast stolar..)


Kommentarer
Postat av: Erika

Tycker mycket om det du skrev! Skojigt att se en del schyssta grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91